Pagini importante pentru conținut de marketing eficient

Cu toții ne dorim de la site-ul creat să genereze “engagement” și conversii și să crească autoritatea brand-ului. Indiferent că este un site de companie sau personal, scopul unui website cu conținut de calitate este să aducă rezultate. Cu siguranță că acestea vor apărea în timp, doar dacă aduci un conținut valoros și nou în permanență.

Pagini importante de content marketing

Toate paginile unui site trebuie să funcționeze, să nu genereze erori (de exemplu 404) și trebuie corelate logic și coerent între ele. Indiferent că site-ul este unul de companie care livrează bunuri sau servicii, este o comunitate dedicată, este site-ul unui expert liber profesionist într-un domeniu sau un blog personal, acesta va avea cu siguranță aceste trei pagini importante pentru atragerea vizitatorilor: Home Page, About Page și Contact. Odată ajunși pe una dintre ele,  aceștia trebuie să intre în procesul de conversie în consumatori sau clienți.

De aceea recomand ca fiecare dintre aceste pagini să răspundă la următoarele două întrebări:

  • Ce caută vizitatorul pe această pagină? Fiecare pagină are un anumit format menit să atragă și să informeze. Informația transmisă nu trebuie să fie copleșitoare prin text sau cifre pentru că cititorul nu va reuși să rețină multe detalii.  De aceea îți sugerez să scrii puțin text, vizual și concret, relevant și ușor de reținut.
  • Ce îți dorești de la cititor să facă? După ce acesta a citit informația și constată că a găsit ceea ce caută, e nevoie să fie ghidat către o acțiune. Fiecare pagină a unui site trebuie să aibă  cel puțin o invitație către acțiune (CTA = eng. Call to action) pentru ca vizitatorul să poată deveni consumator. Pagina unui produs sau serviciu nu trebuie să fie doar descriptivă, ci trebuie să invite la cumpărare, descarcare de trial gratuit, abonare la comunitate gratis pentru o lună, înregistrare în baza de date, ș.a.m.d. Pagina de Home nu e menită doar ca o prezentare, ci e de preferat să îndemne la parcurgerea listei de produse sau servicii, la devenirea de membru în comunitate, înscrierea în lista de corespondență pentru blog.

Ce conținut trebuie să aibă fiecare dintre aceste pagini pentru a fi cât mai eficientă în procesul de transformare a vizitatorului în consumator?

Voi folosi ca exemplu site-ul comunității foto Planet in Color.

I. Home Page

1.  Folosește un titlu atragător și remarcant; prezența unui slogan face ca site-ul să fie mai ușor de reținut. Vezi ca exemplu site-ul comunității foto pe care am dezvoltat-o, pentru a înțelege cum și unde trebuie să apară mesajul central al site-ului.

2.  Descrie procesul de navigare pe site, explică exact ce pași sunt de urmat și ce trebuie să facă utilizatorul.

3.  Include CTA într-un loc vizibil în pagină și cu un design diferit. De cele mai multe ori cititorul dacă este interesat, vrea să afle cu ușurință ce are de făcut. Eu am inclus pe pagina de Home a comunității foto butonul de “Register” pentru că este ceea ce îmi doresc de la vizitator: să se înscrie în comunitate. Butonul apare de două ori, în dreapta sus și jos în centru tot din raționament de utilitate. În caz că vizitatorul s-a convins că a găsit ceea ce căută după ce a parcurs mesajul cu informația relevantă de pe prima pagină, va fi foarte simplu să acționeze imediat la sfărșitul paginii.

II. About Page

1. Descrie obiectivul precis urmărit de acest site; e de dorit să fie scurt pentru ca utilizatorul să nu fie nevoit să deruleze pagina.

2. Include CTA. Daca a ajuns până aici, înseamnă să cititorul este interesat de site și de ceea ce oferă. Eu de exemplu am preferat pentru site-ul comunității foto să păstrez în pagina de About bara de meniu unde apare butonul de “register”, pentru ca cititorul să poată continua de pe această pagină.

III. Contact Page

1.  Include datele de contact corecte și detaliate.

2. Deși este evident motivul pentru care se află pe această pagină, te încurajez să incluzi un îndemn de a te contacta prin orice canal de comunicare în caz că are nevoie de informații suplimentare sau dorește să îți transmită sugestii.

Analizează în permanență datele statistice pentru aceste pagini și optimizează-le, anticipând căt mai bine ce își doresc vizitatorii să afle și  de ce au ajuns aici!

Tu ce crezi despre aceste pagini? Cât de mult ajută conținutul acestora în obținerea rezultatelor dorite?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *