Cum să te folosești de profilul facebook pentru promovarea brand-ului personal

Încep articolul prin a sublinia că este de recomandat să ai o pagină de facebook care să fie doar despre brand personal, afacere sau cauză. Aici ai libertatea să îți faci reclamă și să îți promovezi produsele, serviciile ori de câte ori vrei. Doar că ce te faci acum, când facebook te constrânge să investești mereu bani în promovare dacă vrei să îți fie afișate postările de pe pagina de business? Că doar și ei sunt o afacere și vor să câștige bani punând la dispoziție o bază atât de mare de potențiali clienți…Nu de puține ori am auzit pe deținătorii de pagini facebook că nu mai au reach, că audiența scade….și că ce e de făcut?!

profil facebookPe de altă parte, mai văd specialiști din diferite domenii care nici nu au pagină de facebook și se mulțumesc doar cu profilul personal. Și se descurca excelent în promovarea expertizei și brandului doar cu acesta din urmă.

De la început trebuie să știți că facebook interzice folosirea profilului personal preponderent în scop comercial și că acest fapt nu respectă termenii și condițiile pe care îi agreezi când îți creezi un profil. Cu toate acestea, te poți folosi de profil pentru promovarea brandului într-un mod foarte creativ.

În acest articol vei descoperi tips-uri care să te ajute în setarea profilului personal și cum să ai postări care să ajute promovarea brandului.

1.  Adaptează setările profilului gândindu-te la expunerea profesională

Încă de la început trebuie să îți asumi alegerea de a nu amesteca viața personală cu cea de business. Și în acest sens e nevoie să iei măsuri de securitate pentru a nu afișa ceva foarte personal.
Verifică și ajustează profilul personal din home page;  apasă săgeata de drop-down din extrema dreaptă și vei ajunge în meniul de setări “settings”. Aici îți poți alege numele profilului care să fie afișat (de exemplu dacă ți-ai schimbat numele după căsătorie iar profilul îl aveai cu numele vechi, este de preferat să îl modifici și aici), poți adăuga o adresă de email (nu mai lăsă o adresă personală cu pisicuțe, șoricei sau alte personaje) și un telefon unde poți fi contactat (dacă erai cumva tentat să nu îl pui pe cel real, motivul de business de va convinge totuși să nu trișezi).

Următorul pas ține de securitatea contului. Poate că n-ar fi rău să îți adaugi un extra-layer de securitate așa cum te încurajează cei de la facebook. În settings găsești secțiunea de “security and login” unde poți activa opțiunea de dublă autentificare și/sau de identificare a unor contacte de încredere care te pot ajuta în recuperarea parolei în caz că o uiți.

Un aspect important dacă vrei ca profilul tău să susțină brandul este să controlezi cine vede postările, cine îți poate trimite friend request și cum te pot căuta oamenii. Folosește în acest sens opțiunea de “privacy settings and tools” tot din meniul de settings-> privacy.

Dacă vrei să găsești potențiali clienți prin intermediul profilului de facebook, este de preferat să alegi ca postările tale (cele de promovare evident!) să fie văzute de oricine și de aceea setează opțiunea public. Implicit pentru a putea fi contactat de aceștia salvează opțiunea de a putea primi friend request de la oricine (cel mai probabil nu ai un posibil client în lista de friends sau friends of friends).

Reține că, chiar dacă setările generale ale profilului sunt “public”, asta nu înseamnă că e musai să afișezi orice tuturor. Facebook îți permite să alegi audiența specifică pentru un post individual: apasă săgeata de la butonul Public și vei găsi aici o segmentare a audienței(public, friends, friends except, only me). Alege cine vrei să vadă postarea și apoi apasă Post. Simplu, nu?

Tot la categoria de “secretizare” a profilului personal intră și opțiunea de tag. Dacă ai avea un profil doar în scop personal, cu siguranță nu te va deranja dacă un prieten de tăg-uiește la petrecerea de vineri seara. Dar dacă vrei să păstrezi profilul și în scop de business, cu siguranță vei vrea să activezi opțiunea de revizuire a posturilor din timeline-ul tău sau a tagurilor date de către prieteni.

2. Pune o poza de profil profesionistă și o poză de cover care să te ajute în business

Nu uita că poza de profil nu e văzută doar de către prieteni, oricine te găsește sau te caută pe facebook o va vedea. Este mereu publică și vizibilă în orice grup administrezi sau participi, de aceea te sfătuiesc să alegi o poză decentă, reprezentativă și reușită tehnic (sincer urăsc pozele aglomerate, făcute cu telefonul la o terasă cu bătul umbrelei parcă ieșind din cap sau alte asemenea). Eventual pune o poză care te descrie ca și profesionist (dacă ești fotograf, pune poza ta cu aparatul foto, dacă te ocupi de design, preferă să apari într-un cadru profesionist și stilat). Oricine vrea să vadă că în spatele unui profil pe facebook este o persoană reală și …chiar face ceea ce pretinde. Nu pune poză cu prăjitura preferată, cu copilul sau pisica, astea țin clar de viața strict personală!

Pe de altă parte, poza de cover e văzută doar de cei care pot vizita profilul. Dar…poate fi un instrument foarte puternic de promovare. Mai ales dacă faci o alegere potrivită. Poți promova aici un produs sau serviciu, un seminar sau un curs pe care îl ții, poți comunica orice despre brandul tău într-un mod profesionist (te sfătuiesc să folosești tool-uri de prelucrare foto pentru un impact cât mai puternic, chiar și facebook oferă).

3. Salvează detalii profesionale la profil

Dacă te folosești de profil pentru creșterea notorietății de brand și atragerea de leaduri, potențialii clienți vor analiza detaliile din timeline și de aceea este bine să le completezi pe toate (apasă pe cele trei puncte din dreapta numelui tău de profil sau când ești pe timeline-ul tău găsești butonul de Edit Profile pe poza de cover în dreapta).

Te sfătuiesc să profiți de cele 101 de caractere de la secțiunea de bio pentru a scrie un text convingător despre tine și despre ceea ce faci (un fel de pagină de about de la un site de business sau blog). Nu uita că acestă prezentare este cartea ta de vizită pentru cineva care nu te cunoaște și de aceea fă o descriere cât mai profesionistă!

Apoi poți alege până la cinci poze care apar în prezentare. Clar aici trebuie să apari tu în postură profesională participând la evenimente, conferințe din industria în care activezi, poze cu parteneri de afaceri sau colegi.

Mai jos în secțiune poți alege ce să apară sau nu în descrierea profilului, ca de exemplu unde locuiești (dacă e relevant pentru ceea ce faci), istoricul de joburi sau educația. Completează cu grijă detaliile despre experiență și educație, pentru că ele pot conta foarte mult pentru un potențial client.

4. Previzualizează versiunea publică a profilului personal

Înainte de a salva detaliile pentru profilul personal, te sfătuiesc să vezi cum arată acesta văzut public sau de către o persoană anume. Pentru asta poți apăsa pe cele trei puncte din colțul dreapta de pe poza de cover și selectezi “view as”. Compară cum vede profilul tău un străin și un prieten din listă și apoi salvează detaliile alese.

5. Nu posta în mod continuu, repetat despre business-ul tău

Nu uita că este totuși un profil personal și riști să îți enervezi prietenii care doresc să afle de la tine și altceva în afară de business ba chiar să îi determini să te ignore.

6. Postează scene din viața reală de specialist în domeniu, scene behind-the-scene

Dacă ești fotograf, postează fotografii cu tine pe teren făcând poze, scene cu tine în drumul spre locație. Dacă ești stilist, surprinde audiența cu poze căutând idei prin magazine, dacă ești arhitect surprinde poze cu clădiri impresionante din călătoriile personale. Dacă lucrezi la un proiect, ține audiența în suspans cu teaser-e, poze din timpul procesului de creație, șamd. Acestea sunt doar câteva exemple, dar ai prins ideea.

7. Include păreri ale clienților

Întotdeauna clienții mulțumiți se vor bucura să te laude și să te recomande. De aceea nu ezita în a publica testimoniale pe profilul tău personal. În definitiv este munca ta și e normal să te mândrești cu rezultatele. Poți include chiar și poze cu și despre clienți mulțumiți.

8. Folosește opțiune facebook live video

Nu mai este demult un secret că acest conținut video promovează mult mai bine și de aceea este mai bine servit de către facebook pe paginile de business. Te sfătuiesc să speculezi acest trend și să postezi live-uri pe profilul personal dacă participi la conferințe, evenimente din industrie. Tot ceea ce e de interes și demonstrează cât de activ și implicat ești trebuie să apară public pe profilul tău.

9. Include link-uri către pagina de business sau articole de pe blog

Majoritatea bloggerilor influenți pe care îi urmăresc postează pe profilul personal ori de câte ori postează un articol pe blog. De ce? Explicația este simplă: au în lista de prieteni persoane interesate sau followeri care doresc să știe noutăți din industrie. Ca să nu mai amintesc de reach-ul scăzut pe care îl au în prezent cu pagina de business. Practic acum, dacă nu mai plătești lui facebook pentru reclamă…nu prea mai afișează postările tale de pe pagină…

10. Folosește-te de grupurile de pe facebook 

Este foarte adevărat că în prezent multe afaceri pornesc sau se încheie pe facebook, mai ales pentru micii întreprinzători și cei care își promovează brandul personal. De aceea grupurile de profil sunt foarte importante pentru creșterea notorietății și promovarea personală. Participă la discuții, răspunde la întrebări demonstrând experiență și know-how, interacționează și mărește-ți networking-ul. Pe termen lung acestea vor conta cu siguranță!

Deci…te-am convins cât de mult te poate ajuta profilul personal în promovarea brandului sau business-ului? Dacă da, aplică sfaturile mele și vei vedea rezultatele!

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>