7 reguli pentru scrierea unui anunț publicitar eficient în Google Adwords

Dacă te-ai decis să investești bani în publicitatea online pentru a-ți promova afacerea, atunci e bine să știi de la început că banii cheltuiți nu reprezintă o garanție pentru succes. Poți să dai sume mari de bani pentru reclamă, dar fără niciun rezultat sau poți foarte bine să te promovezi eficient fără bugete astronomice. Totul depinde de cât de bine știi să creezi anunțurile de promovare. Există anumite constrângeri impuse de Adwords (reguli și număr maxim de caractere) și de asemenea nu s-a descoperit metoda perfectă de a scrie un anunț PPC.

google adwordsExistă doar următoarele 7 reguli care te pot ajuta să ai succes:

1. Cunoaște-ți audiența pentru a ști cum să te adresezi

Este ideal să plătești pentru acei potențiali clienți care au o nevoie cu care tu îi poți ajuta. Nu ești interesat de vizitatorii pe site care doar ajung întâmplător sau din curiozitate. De aceea te sfătuiesc să îți imaginezi că ești un client care are o problemă,  încearca să o rezolve și caută o soluție. Gândește-te apoi cum ar căuta acestă rezolvare în online. Ce cuvinte cheie ar interoga și ce răspuns l-ar interesa? Scrie anunțul așa cum crezi tu că ar vrea să i se răspundă potențialului client.

2. Folosește componenta emoțională pentru a convinge

Cel mai rău lucru pentru un anunț PPC este să fie plictisitor, neintrigant. Asta înseamnă că e neconvingător, că ai greșit când l-ai scris și mai rău că ai plătit degeaba pentru a apăsa pe el un client neinteresant pentru tine.

De aceea fii convingător apelând la stimuli emoționali pozitivi sau negativi. Speculează teama potențialilor clienți de a pierde ceva (clienți , oferte, ceva care să ii ajute) și motivează-i prin cuvinte să evite acestă pierdere. Pe de altă parte folosește-te de dorința clientului de a fi admirat și plăcut, speranța de a reuși.

Dacă reușești să te folosești de emoții pentru a empatiza cu clientul targetat, poți spune că jumătate de treabă este făcută. Nu degeaba se spune că promovarea online are o componentă de psihologie și inteligență emoțională.

3. Include cifre în anunțul promoțional

Numerele și procentele din statistici s-au dovedit a atrage mai mult atenția și implicit au dus la creșterea ratei de conversie.

Poți include un preț competitiv pentru produsul, serviciul tău sau o campanie de reduceri de x%. De asemenea, dacă este o campanie de creștere a notorietății poți include în anunț câți clienți ai ajutat, cât a crescut afacerea în ultimul timp.

4. Scrie anunțul în tot spațiul oferit de Google Adwords

Ai la dispoziție 30 de caractere pentru titlu și încă 80 pentru descriere. Niciodată nu te gândi ca sunt prea multe și nu ai cum să le folosești. Tot timpul vei putea să ai ceva informație utilă de inclus. Nu uita de modul cum arată URL-ul anunțului și customizează-l cu cuvinte cheie. URL-ul care se afișează nu trebuie să coincidă cu URL-ul efectiv al paginii unde ajunge vizitatorul apăsând pe anunț, de aceea încearcă să îl faci convingător.

5. Poziționează-ți business-ul local

În cele mai multe cazuri este importantă locația sau încrederea clientului într-o afacere mai mică față de marile companii. De aceea te sfătuiesc să incluzi locația care poate deveni de cele mai multe ori un argument convingător (de exemplu pentru saloanele de înfrumusețare, sălile de sport este foarte importantă apropierea de casă pentru un potențial client).

6. Folosește îndemnuri CTA convingătoare,  puternice și creative

A scie un îndemn CTA nu se rezumă doar la Call now/Sună acum. Poți fi mai creativ după ce știi exact ce își dorește audiența vizată. Poți include îndemnuri de genul “Obține”, “Salvează”, “Vino acum”. Important este să rezolvi o problemă reală pe care o are potențialul client.

 7. Testează anunțurile plătite

Doar dacă testezi diferite variante de anunțuri poți face progrese și obține rezultate din ce în ce mai bune. Cu cât testezi mai mult, cu atât mai mult poți avea termeni de comparație și  îți poți ajusta textele și strategia de promovare în Adwords.

Poți varia amplasarea anunțului plătit, îndemnul CTA, diferite cifre și statistici incluse în text, diverse URL-uri care se afișează în browser, elemente ce diferențiază oferta ta de restul.

Cu răbdare, perseverență și practică poți reuși să îmbini arta cu știința scrierii unui anunț de promovare eficent în Google Adwords.

Așa că treci la treabă ținând cont de aceste reguli!

Spune și altora de articol: