“Future of Media”-rezumat sesiunea II

Așa cum spuneam în articolul despre prima sesiune, revin cu detalii din partea a doua a conferinței “Future of Media” 2014. Aceasta a fost dedicată ideilor de media pentru anul 2015 și toți speram să găsim sugestii depre cum să investim mai bine banii clienților în anul ce va urma.

Primii care au vorbit au fost Claudia Chirilescu și Cristian Ursea despre social media, mai precis WhatsApp.

Am primit prezentarea acestui instrument de messaging din perspectiva unui om care nu îl utilizează, dar care e deschis la noutăți și dornic să fie convins de utilitățile acestuia. Surprinzător, în toată sala plină de zeci de oameni eram doar 5 persoane care nu utilizau acest tool. Deci…un motiv în plus să aflu de ce este atât de popular în rândul oamenilor care activează în același domeniu ca și mine. Ca și om de marketing, deși nu folosesc WhatsApp, știu că a fost cumpărat în februarie 2014 de către Facebook cu 16 Mld. de USD, achiziție justificată de cei 1 milion de utilizatori care foloseau zilnic acest serviciu, depășind cu mult numărul de mesaje trimise în toate rețelele telecom.

În primul rând, e bine de știut că aceasă mesagerie gratuită prin internet funcționează pe toate tipurile de telefoane mobile smart, fie ele Andrid, IOS, Blackberry sau altele. Iar mesajele trimise pot fi text, audio sau video.
Meniul este similar cu al altor tool-uri de mesagerie, cu listă de contacte, listă de chat-uri și setările personale de profil.

Cam ce caracteristici sunt bine de reținut:

  • mesajele trimise pot fi unu la unu sau către un grup de maxim 100 de persoane. Mesajul poate fi văzut sau nu către cine a fost trimis și de aceea poate fi folosit acest serviciu în scop de marketing
  • dacă vrei să folosești acest serviciu ca strategie de marketing pentru concurs, acesta asigură privacy prin posibilitatea de dialog unu la unu cu consumatorul
  • poți trimite hărți sau alte atașamente utile către cel cu care iei legătura
  • nu ai limitare de contacte, decât numărul maxim al telefonului
  •  este un serviciu sigur cu aceeași termeni de utilizare ca ai facebook-ului; depinde de tine câtă încredere ai în acest brand
  • poate fi folosit ca și canal de promovare, de organizare concursuri sau popularizare cu ajutorul endorser-ilor.

Ca și așteptări de la speciliștii care utilizează acest serviciu, cea mai importantă ar fi apariția de Analytics pentru WhatsApp.

A urmat Mihai Gongu vorbindu-ne depre advertising în general.

A început cu o concluzie a acestui an cu care sunt perfect de acord, și anume că oamenii nu mai citesc știri sau ziare online, preferând în schimb filtrarea acestora pe rețelele de socializare. Cu atăt mai mult cu cât presa se mută din ce în ce mai mult în online și în social media.

De asemenea, ne-a povestit despre cât de important este ca și promovarea să se dezvolte la fel de repede ca să țină pasul cu evoluția tehnologiei. Reclamele trebuie să fie la fel de inovative și interesante pe masură ce apar telefoane care filmează slow-motion sau apar ochelarii Oculus Lift. Specialiștii în promovare dezvoltă reclame paralele pentru același subiect, învață japoneza noua Emoji pentru a reuși să capteze atenția utilizatorilor de internet. Cum bine a spus Mihai, “viitorul se răpește, nu se așteaptă”. Deci, cei care câștigă sunt cei care anticipează și aduc viitorul în prezent, care fac advertising intens și cu conținut altfel. Doar acesta poate produce buzz în online și poate atrage audiență semnificativă și imediată.

Prezentarea lui Bogdan “Bob” Botezatu recunosc că a fost prima de acest gen la care am participat.
Și anume foarte tehnică despre practici de antivirus și metode de protecție cât mai eficiente.

Este evident că, cu cât traficul pe mobile crește, numărul de aplicații dezvoltate și reclamele prezente aici pot fi ținte de atac pentru numeroși viruși.
Cum sistemul de operare Android este cel mai puțin restrictiv la aplicații, nu e de mirare că aceste device-uri vândute au o cotă de piață de 78%. Și implicit interesul cel mai mare pentru viruși s-a dezvoltat în această zonă.

Am aflat despre tipurile de frauda:
- frauda cu SMS
- ransomware
- troieni de spionaj
- adware

Cum 2015 este anul cu și despre datele pe device-uri mobile, Bob ne sfătuiește să nu avem servicii fără SSL/TLS, date stocate necripat și șă devenim utilizatori mai informați și educați în acest domeniu.

Prezentarea omului de creație Ilyan a avut ca subiect predicția noilor tehnologii și strategii de succes în marketingul digital. Dacă în domeniul tech apar roboți de companie, brățări sofisticate, ceasuri de la Google, care au mai mult sau mai puțin succes, în marketingul digital elementul cheie pentru 2015 este hashtag-ul!
Sunt curioasă cât de mult succes va avea această metodă de promovare online și dacă va avea impactul prevăzut.

Sesiunea a fost încheiată de către Tudor Galoș, care m-a impresionat prin prezentarea “școlărească”, cu multe definiții și informații concentrate.

Ce trebuie să reținem ca și trand-uri majore în marketing:

  •  Oferte: Produsele trebuie să se transforme în experiențe vândute
  •  Engagement: Campaniile să devină Relații sociale
  • Modul de lucru: în loc de Conventional Marketing să folosim Agile Marketing

Care sunt pașii pentru a trece de la viziunea tradițională la cea nouă și de succes:

1. maparea cu experiența de produs: nu pune clientul să învețe lucruri noi, fă produsul sau serviciul ușor de utilizat
2. proiectează oferte end-to-end: vinde produse sau servicii complete, nu aplica principiul vânzarii unei jucării electronice fără baterie la pachet!
3. promovează experiența, utilitatea produsului: explică cumpărătorului ce are de câștigat dacă apelează la serviciul sau bunul oferit de tine

Sunt curioasă să descopăr cum va evolua domeniul de advertising în 2015 și interesată să particip cât mai intens la acest proces!

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>