SEO – ce strategii vor funcționa în 2015?

Chiar dacă algoritmul de evaluare al lui Google se schimbă prin criterii de evaluare noi și mai numeroase, un lucru e sigur: este nevoie în continuare de reguli de SEO în strategia de marketing a unui site. Eu personal consider că motoarele de căutare își îmbunătățesc permanent algoritmul de evaluare a site-urilor tocmai pentru a returna rezultate organice cât mai relevante pentru căutări.

SEO 2015

Iată care sunte regulile de SEO care vor funcționa eficient în anul următor:

1. Nu mai gândi și structura conținutul strict în jurul cuvintelor cheie din domeniul tău. Noul algoritm de evaluare al lui Google, Hummingbird, nu mai face doar simpla corelație între cuvintele din căutare cu cele din text, ci este capabil să intuiască intenția utilizatorului. Alfel spus, atunci când cauți pe Google, vrei un răspuns pentru o problemă, nu doar texte care conțin cuvântul din căutare. Cuvintele cheie evident că au rămas importante, dar corelate cu istoricul de navigare al utilizatorului și incluse în diferite contexte sau fraze conversaționale.

Aceste fraze sunt de trei tipuri, și anume interogările pe Google:

  • întrebări informaționale, care dau ca răspuns paginile cu text educațional, bloguri cu conținut relevant, tutoriale. Aici intervine pagina de blog pentru un site de companie care vinde produse sau servicii. Un vizitator ajunge aici, va găsi răspuns la problema sa, va înțelege cum se poate rezolva și astfel sunt șanse să apeleze la produsul sau serviciul companiei care a dovedid know-how.
  • căutări navigaționale, când utilizatorul caută deja un brand anume, produs sau serviciu, website. În acest caz, există deja o notorietate a brandului care trebuie menținută prin conținut de calitate și mereu actualizat, servicii și produse la standarde înalte.
  • căutări de preț sau tranzacționale pentru un anumit produs sau serviciu. Este important să apari în rezultatele Google pentru un anumit produs și de aceea îți recomand să incluzi cuvinte precum cupon, reducere, ofertă de cumpărare.

2. Concentrează-te pe linkuri către site-ul tău mai puține, dar valoroase. Google nu mai apreciază demult directoarele, fermele și schimbul de linkuri, de aceea e bine să elimini orice link de acest gen din trecut în caz că ai apleat la așa ceva. Pe de altă parte, fă eforturi ca să ai trimiteri către tine de la site-uri cu notorietate și apreciate de Google prin PR semnificatv. Puținele linkuri de la site-uri cu autoritate sunt mult mai valoroase decât multele linkuri de la site-uri fără valoare.

3. Gândește-te la o criptare securizată a site-ului. S-a vorbit despre acest subiect la Future of Media și m-am convins cât de importantă este securitatea site-ului. După care am citit anunțul făcut de Google cum că domeniile web cu HTTPS vor avea un avantaj în algoritmul de evaluare a rankului și implicit vor beneficia de o creștere a vizibilității.

HTTPS reprezintă o metodă securizată pentru schimb de informații pe net care folosește metode complexe suplimentare de protecție a datelor transferate.

Această condiție este necesară de ceva timp pentru site-urile care vând bunuri și servicii și includ pagini cu transfer de bani prin plăți online,  dar acum a devenit oficial apreciată de către Google.

Tendința este ca și restul site-urilor care colecționează date personale precum adrese de email și parole de logare să treacă în timp la adrese HTTPS. Această trecere va crește încrederea utilizatorilor și aprecierea Google. Din păcate această protecție suplimentară a datelor presupune un cost, aparent nejustificat pentru site-urile mici sau nemonetizate.

În concluzie, dacă nu ai un site tranzacțional, ci unul informațional și care nu colectează date de la consumatori, nu se merită efortul de trecere la HTTPS. Și nici nu înseamnă că Google te va dezavantaja dacă nu faci asta!

 4. Cea mai importantă componentă în strategia de SEO pentru 2015 este ca site-ul să fie mobile-friedly.

Asta pentru că “humains are mobile”, adică în continuă mișcare. Oamenii caută pe internet informații și produse în timp ce stau în trafic cu mașina, în autobuz pe drumul spre servici, cât timp așteaptă la doctor, de aceea este important ca site-ul tău să poată fi citit pe device-urile mobile. Din ce în ce mai mulți utilizatori de internet pe mobil fac cumpăraturi direct de aici și e important să apară magazinul tău în lista de rezultate Google. Dacă oferi servicii de consultanță într-un anumit domeniu este important să apară adresa pe Google Maps.

Comportamentul utilizatorului de internet s-a schimbat și trece în majoritate pe device-uri mobile. Indirect și decizia de cumpărare a unui serviciu sau produs  se mută cu rapiditate pe mobile.

Din punct de vedere al SEO, iată ce avantaje aduce configurarea site-ului pentru device-uri mobile:

  • crește numărul vizitelor de pe mobile. Mai nou, Google a inclus o etichetă “mobile-friendly” pentru site-uri atunci când afișează rezultatele unei căutari făcute pe mobil. Altfel spus, dacă un utilizator caută pe Google de pe mobil și apar mai multe rezultate, este evident că e puțin probabil să aleagă dintre acestea un site care nu are astfel de etichetă. Pe termen lung această etichetă va duce la creșterea CTR. Google a pus la dispoziție un tool de verificare a unui site dacă este sau nu mobile-friendly:  https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly. Dacă site-ul tău va trece acest test, atunci va primi eticheta de “mobile-friendly”. În caz că ai unul dezvoltat pe WordPress, nu ai de ce să îți faci griji, pentru că temele recente chiar și cele free sunt adaptate pe mobile.
  • duce la o poziționare mai bună în lista de rezultate pentru o căutare pe mobil. Deși nu este confirmat în mod oficial de către Google, este de la sine înțeles că într-o listă de site-uri rezultată, cele cu eticheta “mobile-friendly” vor fi avantajate în algoritmul de generare SERP și poziționate mai bine.
  •  generează venituri mai mari de pe mobile. Pe  lângă creșterea CTR-ului și rankului, un site “mobile-friendly” aduce mai multe venituri pentru un site care vinde bunuri sau servicii. Cum ziceam și la începutul articolului, tendința este ca oamenii să ia decizia de cumpărare pe drum de pe mobil sau acasa de pe tabletă în timp ce stă pe canapea…De aceea este important să poți vinde pe un website cu design pentru device-uri mobile.

Aplică în 2015 aceste reguli de SEO și măsoară rezultatele! Cu siguranță site-ul tău va crește!

Tu ce alte strategii de SEO plănuiești să aplici anul viitor?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *