Cum contribuie membrii la comunitatea online?

Este greu să crești o comunitate online, cu atât mai mult cu cât aceasta este foarte nișată. Este greu să atragi membri, să îi menții și mai ales să îi determini să participe la discuții.

Dacă însă ai reușit cu un număr critic de membri activi, aceștia vor sta la baza dezvoltării comunității și vor reuși să atragă alți noi membri.

Contributii membri comunitate

Cum funcționează acest sistem? Simplu. La fel s-a întâmplat și la mine când m-am alăturat unor comunități specializate online: am fost atrasă de ideea interacțiunii cu persoane care au același interes ca și mine, de la care pot afla informații importante, cu care pot discuta subiecte actuale și care mă pot ajuta în dezvoltarea personală. De asemenea, unii membri se alătură comunităților pentru a împărtăși cunoștințele personale și pentru a se face cunoscuți în domeniul respectiv.

Iată care sunt contribuțiile membrilor, în ordinea crescătoare a importanței lor:

1. Opiniile

Oricine poate avea o părere, iar în prezent orice poate sa și-o exprime public pe un blog personal sau în rețelele sociale. Nu e nimic rău în asta, doar că poate dezinforma cititorii dacă aceste opinii nu sunt documentate și argumentate. Pe de altă parte, cititorii trebuie să filtreze opiniile și să realizeze care sunt cele pertinente.

2. Experiențele personale

Da, acestea sunt mult mai valoroase pentru o comunitate pentru că puterea exemplului funcționează foarte bine. Dacă un membru s-a confruntat cu o problemă în domeniul său de interes pentru care a găsit apoi o soluție, cu siguranță vor mai exista membri în comunitate care s-au confruntat cu aceeași problemă. Și astfel soluția împărtășită va aduce plus valoare și va determina noi membri să caute răspunsuri la problemele lor.

3. Sprijinul pentru ceilalți membri

Dacă vorbim de o comunitate cu interes emoțional sau psihologic, sprijinul reciproc dintre membri este evident foarte important.

În rest, este vorba de sprijinul prin know-how. Și nu mă refer aici la împărtășirea de opinii personale, ci la ajutor concret oferit altor membri. Altfel spus, dacă un membru are o problemă, este important ajutorul din partea altor membri dispuși să îl ajute cu soluții.

4. Perspectivele sau abordările noi

Acestea sunt cele care vor atrage cu siguranță critici și dezbateri. Indiferent că este o comunitate într-un domeniu creativ sau într-unul tehnic, cu siguranță o perspectivă ieșită din comun va genera discuții. Și asta nu e rău. Pentru că interacțiunea dintre membri va atrage după sine și mai mulți noi membri.

5. Datele concrete și dovezile

Aceste contribuții sunt cele mai valoroase pentru comunitate pentru că aduc cifre, studii, documentări, analize. Sunt acele comentarii care nu exprimă doar opinii, ci aduc argumente și date concrete.

De îndată ce obții aceste contribuții de la membrii comunității, totul devine mai ușor. Doar că trebuie să le menții și să le generezi!

Tu care crezi ca sunt contribuțiile majore ale membrilor unei comunități online?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>