6 Sfaturi pentru un bun specialist de promovare în social media

Vrei să fii un maestru în social media și să promovezi brand-uri cât mai eficient?

Sunt convinsă că da, de aceea e nevoie de răbdare, perseverență și…să aplici următoarele practici:

Social Media Specialist

1. Construiește relații puternice și de durată

Înainte de toate trebuie să identifici persoanele importante pentru brand, cu care vrei să interacționezi pe termen lung. Acestea pot fi clienții ideali sau partenerii perfecți. Fă o listă care îi identifică pe aceștia și ține mereu cont de aceasta. Contactează-i direct și planifică-ți timp de conexiune cu aceștia cel puțin o dată pe săptămână fie pe rețelele de socializare, în grupuri sau pe mail. Ca regulă, aceste persoane vor fi cele care îți vor promova brand-ul, care te vor ajuta la creșterea numărului de followeri și la amploarea notorietății.

2. Combină pasiunea cu interesul mercantil

Întotdeauna am susținut că dincolo de scopul obținerii de profit dintr-un business, trebuie să muncești cu pasiune, să ajuți pe cei cu care interacționezi în social media fără a urmări neapărat un câștig. La ce mă refer când spun asta?! Ei bine, poate că oamenii care te urmăresc pe rețelele sociale au nevoie doar de un sfat, vor să fie convinși de alegerea lor și nu se vor transforma în clienți. Chiar și așa, trebuie să le răspunzi, să le explici, pentru că relaționarea cu aceștia face parte de asemena din creșterea notorietății. Chiar dacă nu cumpără în acest moment de la tine, o relaționare pozitivă cu brandul tău îi va face să își amintească cu plăcere de tine în viitor.

3. Înțelege exact după ce tânjesc cititorii sau clienții

Asta presupune să fii mereu informat despre schimbările din domeniu, noile tendințe de piață și modificările de comportament ale consumatorilor. Nu e ușor, trebuie să te implici, să cunoști domeniul, să te informezi, să te documentezi tot timpul și să reacționezi foarte rapid. În timp, vei ajunge să înțelegi din ce în ce mai bine de ce consumatorii tăi aleg un anumit produs, ce îi determină să facă o anumită alegere, ș.a.m.d. În social media, e important să descoperi ce fel de postări plac audienței și când devin fanii foarte implicați.

4. Conectează-te și colaborează cu alți specialiști din același domeniu

 Indiferent cât de multe cunoști și cât de specialist ai devenit într-un anumit domeniu, tot va mai fi nevoie de a învăța lucruri noi, de a afla noutăți și tendințe din domeniul în care activezi. De aceea te încurajez să fii mereu la curent cu ceea ce se întâmpla în industrie, iar o metodă excelentă este conexiunea și interacțiunea cu alți oameni din domeniu.

Cei mai buni cunoscători din orice domeniu sunt într-un proces continuu de învățare și perfecționare, iar una dintre metodele de fixare a cunoștințele este împărtășirea și explicarea acestora către ceilalți. Mare atenție însă, fii responsabil în colaborarea cu alți specialiști; verifică mereu informațiile înainte de a le discuta, interacționează personalizat cu fiecare dintre ceilalți colaboratori și încearcă să fii un specialist de încredere.

5. Nu ignora obiectivul obținerii de câștiguri din activitatea de marketing

Și când spun asta, mă refer la urmărirea acțiunilor în social media aducătoare de bani: sună pe câțiva oameni din lista de prospecți, participă la evenimente de networking, caută o colaborare printr-o cerere de a vorbi la un eveniment viitor, întreabă fanii din rețelele sociale ce produs sau serviciu și-ar dori să-l oferi, creează evenimente sau concursuri care să aducă mai mulți clienți sau cititori.

6. Urmărește, măsoară și ajustează-ți strategia

Ca un bun specialist ce ești, știi foarte bine că acțiunile tale tale nu pot fi considerate bune decât abia după ce sunt măsurate rezultatele. De aceea trebuie să testezi mereu, să măsori efectele și abia apoi să dezvolți o anumită direcție. Indiferent că ești activ pe facebook, google+, Linkedin, Twitter, Instagram sau Vine, analizează datele furnizate de aceste platforme și acționează în consecință. Fiecare dintre acestea măsoară numărul de fani, rata de conversie, numărul de shares. Analizează performanța de-a lungul timpului și insistă în direcțiile care îți aduc cele mai multe rezultate.

Tu ce alte metode de a deveni un bun specialist în social media cunoști?

Spune și altora de articol:

2 thoughts on “6 Sfaturi pentru un bun specialist de promovare în social media

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *