Știi deja ce este o comunitate și cum să o dezvolți. Construirea unei comunități online se bazează pe conectarea unui grup de oameni cu interes comun și crearea unui sentiment de apartenență la ceva special.
Dar iată care sunt elementele cheie fără de care nu poate exista o comunitate online:
1. Interfața cu utilizatorul. Site-ul trebuie să aibă un design atractiv și prietenos cu vizitatorii și membrii. În momentul în care un vizitator ajunge prima dată pe site, el judecă după prima impresie: cum arată interfața, ce funcționalități are și cât de repede le descoperă, cât de ușor se înscrie în comunitate. Este important să ai un mesaj clar și concis din care cititorul să înțeleagă despre ce e vorba, cu ce îl ajută comunitatea. Așezarea în pagină a textului și butoanelor, culorile, semnele grafice, logo-ul, toate aceste elemente contează foarte mult. Domeniul de creație design web este foarte activ și e musai necesar ca și al tău să fie adaptat noilor tendințe. E inutil de spus că designul trebuie să funcționeze ideal și pe tablete, telefoane mobile.
2. Conținutul de calitate și actualizat în permanență. Membrii activi care intră des sunt dornici să participe la discuții, să citească subiecte interesante și să afle noutăți. De aceea e nevoie de un conținut nou și de interes. În acest sens, community manager-ul propune subiecte de discuție și motivează membrii, află ce subiecte se doresc a fi dezbătute, care sunt dilemele cititorilor.
3. Principiile de SEO. Poate că nu par importante regulile de SEO pentru o comunitate online, dar ele trebuie respectate și aici. Pentru ca atunci când cineva caută soluții la o problemă să poată ajunge la discuțiile comunității tale. Eu personal caut răspunsuri specializate pe forumurile comunităților în care am încredere. Și iau în calcul atunci când evaluez o soluție numărul de vizualizări, câte interacțiuni a generat, cât de veche este postarea și ce notorietate are comunitatea respectivă. Dar ca să ajung la discuțiile relevante pentru mine, conținutul de pe forum a respectat cu siguranță regulile de SEO.
4. Community Manager-ul. Despre importanța acestei persoane cheie am detaliat într-un articol anterior și sunt convinsă că te-am convins de necesitatea unei asemenea poziții și cât de mult te poate ajuta în creșterea comunității online.
5. Platforma potrivită. Precum spuneam în articolele mele despre comunitate online, aceasta se deosebește esențial de audiență prin faptul că membrii comunică între ei, nu doar urmăresc postările și noutățile de pe site. Drept urmare, cea mai importantă funcționalitate a platformei este forumul, pentru că acesta permite interacțiunea dintre membri. Fără acesta nu poți defini sau crește o comunitate în mediul online.
6. Prezența pe rețele sociale. Promovarea în mediul online a devenit esențială pe măsură ce audiența este din ce în ce mai prezentă aici. Important este să descoperi unde sunt activi membrii pe care ți-i dorești în comunitate și să interacționezi cu ei pe rețelele sociale potrivite. Nu uita însă că deși scopul este de promovare, interacțiunea cea mai importantă și relațiile cele mai puternice se construiesc pe platformele proprii. În cazul comunității, tu îți dorești să transformi cât mai mulți dintre cei care te urmăresc în membri. Vrei ca aceștia să interacționeze între ei, nu să rămână la stadiul de audiență.
Tu ce părere ai? Care sunt elementele necesare pentru existența unei comunități online?