Keywords. Ce sunt și cum te ajută

Cuvintele cheie sunt cele mai importante din pagină și relevante pentru conținut. Dacă cineva are o problemă și caută soluții pe internet, va apela cu siguranță la un motor de căutare care să îi afișeze mai multe rezultate.

Keywords

Așa cum am afirmat în articolul despre SEO, atunci când motorul de căutare evaluează un conținut, va ține cont de calitatea acestuia. Pe lângă viteza de încărcare a paginii, calitatea imaginilor, interacțiunea cu vizitatorul, designul, un element definitoriu pentru calitate îl reprezintă cuvintele și relevanța acestora pentru căutare.

Din august 2013, noul algoritm de evaluare Hummigbird de la Google pune cel mai mare accent pe calitatea conținutului și dorește a penaliza paginile care folosesc metode “black hats”. Una dintre metodele care aducea mult trafic organic și care nu mai ajută din acel moment este aglomerația de cuvinte cheie. Cu cât mai multe într-un text, cu atât era mai mare probabilitatea să apară în rezultatele Google la căutări. Din fericire, această metodă nu mai este apreciată și odată cu ea nu mai sunt apreciate nici textele scrise exclusiv pentru roboți și mai puțin pentru cititori. Hummingbird se dorește a funcționa cât mai apropiat de comportamentul uman, dorind să intuiască cât mai bine ceea ce caută utilizatorii de internet. De aceea nu mai este atât de importantă potrivirea dintre cuvintele după care se face căutarea cu cele din text. Cu toate acestea, cuvintele cheie rămân relevante pentru cititori, atâta timp cât ei evaluează în cele din urmă un text dacă este util și le rezolvă problema. Ca rezultat evident, calitatea postărilor returnate de Google a crescut, iar utilizatorii sunt mai mulțumiți de rezultatele.

Vestea mai puțin bună a venit în septembrie 2013 când Google a anunțat că nu va mai afișa în Analytics cuvintele care aduc trafic organic pe site, ci doar plătit. Chiar și așa, te poate ajuta analiza acestora din urmă în cazul în care derulezi campanii de promovare prin Google Adwords.

Chiar dacă nu mai este la fel de relevant efortul de concentrare în cuvintele cheie din punct de vedere SEO, asta nu înseamnă că trebuie să le ignorăm! Ele rămân semnificative pentru cititori și fac diferența între un text de calitate și unul mai puțin profesionist.

Chiar dacă nu mai poți analiza în Google Analytics cuvintele cheie care ți-au adus trafic organic, mai ai la îndemâna următoarele metode:

Vezi concurența pentru anumite cuvinte cheie, căutând pe Google în modul incognito. În acest fel, identifici unde se situează articolul tău față de altele care abordează același subiect sau asemănător. Este important să le compari și să descoperi diferențele.

Descoperă postările care ți-au aduc cel mai mare trafic și observă posibilele cuvintele cheie după care au căutat vizitatorii. Poți dezvolta în acest fel și alte articole pe aceeași temă.

Tu faci analiză de cuvinte cheie? Ce metode folosești?

Spune și altora de articol:

One thought on “Keywords. Ce sunt și cum te ajută

  1. Cât timp articolele sunt de calitate și de interes, e perfect!Trebuie să scrii pentru audiență, nu pentru roboți. Traficul organic va veni de la sine după un timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>