Forumul – metoda perfectă de interacțiune într-o comunitate online

Știi deja deosebirea majoră dintre audiență și comunitate, aceea că oamenii nu doar urmăresc postările de pe blog, ci interacționează între ei. Atunci când vizitatorul aderă la o comunitate, înseamnă că împarte același interes cu ceilalți membri și dorește să comunice cu aceștia. Caută să împărtășească idei și impresii, să comenteze la postările celorlalți membri, să afle noutăți și resurse de documentare, altfel spus dorește să se dezvolte. Eu personal caut răspunsuri la întrebările mele pe forumurile specializate și ador să comunic cu oamenii din comunitățile online dedicate.

Forum platformaPentru un site care dezvoltă și o comunitate online în jurul său, forumul poate genera trafic ce se poate monetiza mai bine prin targetarea consumatorilor. De exemplu, dacă un blog de călătorie va dezvolta un forum unde membrii vor interacționa între ei, aceștia cu siguranță sunt foarte interesați de călătorii și mai dornici de a apela la serviciile de ghid turistic. Un magazin de modelism care atrage pe forumul propriu dedicat acestei pasiuni mai mulți membri, cu siguranță va găsi printre aceștia cumpărători de produse.

Iată ce componente sunt esențiale pentru forum:

1. Zona de discuții între membri. Aici se dezvoltă subiecte de interes comun, se schimbă impresii și cunoștințe. Topic-urile sunt organizate pe teme, categorii și sub-categorii pentru a fi ușor de găsit și pentru a evita repetarea subiectelor discutate. De asemenea fiecare sub-categorie are date statistice precum numărul de topic-uri și câte răspunsuri în total, când a fost ultima postare și membrul respectiv. Topic-urile au afișate numărul de răspunsuri și numărul de vizualizări. Toate aceste detalii reprezintă criterii de evaluare. Eu personal prefer să citesc discuții recente și cu multe răspunsuri pentru că asta înseamnă informații actualizate și mai multe păreri. Subiectele sunt importante și din punct de vedere SEO, ca să poată ajunge utilizatorii din rezultatele organice ale roboților de căutare.

2. Notificările. E nevoie ca membrii să fie anunțați când au primit răspunsuri la postările proprii. Astfel ei revin și rămân implicați susținând activitatea comunității. De aceea fiecare membru când se înscrie în comunitate dă o adresă de email și setează opțiuni de notificare.

3. Profilul membrilor. Pentru a deveni membru, un vizitator trebuie să-și creeze un cont cu nume de utilizator și adresă de email pentru validarea înscrierii.

4. Regulamentul și secțiunea de feedback pentru administratori și moderatori. Este important ca fiecare membru să cunoască și să respecte regulile forumului. Acesta trebuie păstrat ca un mediu cu discuții civilizate, fără injurii sau jigniri. De aceea e nevoie de moderatori și administratori care să asigure respectarea regulilor.

Toate forumurile cu notorietate se mândresc și se promovează cu numărul de membri, numărul total de postări, câți membri sunt online, câți au fost cei mai mulți la un moment dat. Pentru că membrii sunt importanți, forumul afișează pe cei noi apăruți, pe cei cu cele mai multe postări în ziua respectivă sau per total.

Forumul este o platformă de informare și interacțiune foarte dinamică. Membrii caută pe un forum răspunsuri actualizate la probleme sau resurse de informare, dar caută și idei noi de petrecere a timpului, anumite servicii sau produse.

Tu ce părere ai despre forum? Care ți se pare unul reușit și remarcabil?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>