Precum spuneam, poți avea un site excepțional și cu multe articole, însă inutile dacă nu le promovezi ca să fie descoperite. La fel cum poți avea un site fără mult text și astfel să fie invizibil pentru roboții motoarelor de căutare. De aceea este important să dezvolți un conținut text ca și componentă în strategia de SEO. Acesta îți va aduce în timp recunoașterea brandului, trafic și reputație. Și asta pentru că roboții pot parsa, indexa și evalua cel mai bine textele, comparativ cu imaginile, video-urile, fotografiile sau orice alt fel de conținut grafic sau media. Bloggingul este metoda cea mai sigură de a atrage și păstra cât mai mult roboții și de asemenea vizitatorii pe site.
Iată de ce bloggingul este o componentă critică a strategiei de SEO:
1. Conținutul mereu updatat și util
Algoritmul motorului de căutare Google va evalua mereu cele mai bune rezultate pentru interogările utilizatorilor. Drept urmare, conținutul cel mai recent și totodată relevant și calitativ dpdv SEO are cele mai multe șanse de a fi afișat în rezultate. Calitatea unui site rezultă deci și din faptul că e mereu actualizat și de aici importanța menținerii în permanență a unui blog cu articolele.
2. Cuvintele cheie
Spuneam în articolul cu tendințele SEO pentru 2015 că nu mai sunt atât de importante cuvintele cheie deoarece motorul de căutare Google încearcă acum nu doar să afișeze ca rezultate texte care conțin cuvintele din căutare, ci corelează rezultatele cu istoricul de navigare a utilizatorului. Chiar și așa, tot poți influența puterea de intuiție Google. Cum?! Alegând cel mai potrivite cuvinte din punct de vedere tehnic SEO, și anume:
- relevanță maximă: alege cele mai importante cuvinte și relevante în context
- keywords cu volum mare de căutări: termenii cei mai comuni din domeniu pe care oamenii îi caută
- cuvinte cu concurență scăzută: și acestea sunt o variantă excelentă pentru că pot crește șansele textului să apară în primele rezultate din lista SERP.
Cuvintele cheie sunt cu mult mai importante atunci când derulezi campanii plătite de promovare prin Adwords.
3. Imaginile și conținutul media trebuie să fie optimizate
Deși spuneam că imaginile nu sunt la fel de ușor de parsat și implicit de evaluat de către roboți, tehnicile SEO pot ajuta acest proces. Și anume să asociezi fiecărei imagini sau fiecărui conținut media un text pe care roboții îl pot descifra ușor. Numele acestora e de dorit să fie sugestiv și clar și de asemenea să asociezi un text descriptiv atributului “alt ” din taguri.
4. Cu cât mai mult text text, cu atât mai bine
Asta nu înseamnă că dacă ai un site cu multe poze (precum galeriile foto online) acesta nu poate fi valoros. Doar că se va remarca mai greu pentru că roboții motoarelor de căutare nu prea au ce indexa. De aici nevoia de blog sau de descrieri cât mai ample, comentarii, texte de orice fel. Este la fel și în cazul magazinelor on-line care nu au toate blog, dar încearcă să descrie cât mai detaliat produsele.
În cazul în care un site are secțiune de blog, misiunea roboților de căutare este ușurata. Cu fiecare nou articol apărut, îți vei crește șansele să apari în rezultatele căutărilor pentru un anumit cuvânt cheie, să crești în PR, să atragi noi vizitatori pe site.
5. Generează backlink-uri către site
Conținutul de pe blog valoros și util îți va promova automat site-ul. Chiar dacă ai un magazin online, vor veni vizitatori pe site să îți vadă produsele după ce apar linkuri către articolele de pe blog. Textul funcționează ca și referință, recomandare pentru ceea ce vinzi. Practic cu cât mai multe articole, cu atât mai multe oportunități de a primi linkuri din alte site-uri. Nu mai sunt apreciate schimburile de linkuri și directoarele, ci doar linkurile de la site-uri remarcabile și de notorietate. Deci nu te teme să primești trimiteri către conținutul tău dacă acestea sunt meritate și de la site-uri de încredere. Cantitatea nu mai contează, ci doar calitatea acestora!
Sper că te-am convins cât de important este să ai un conținut text de calitate și în permanență actualizat pentru că funcționează ca și componentă eficientă de SEO!
Un subiect important din care avem ce invata. Felicitari 🙂
Bun articol pentru SEO, the tip of the iceberg 🙂