Ce este și cum folosești hashtag-ul?

O definiție simplistă a hashtagului ar fi: un instrument de tăguire a postărilor pe rețelele sociale. Așa cum pe un site simți de multe ori nevoia să cauți toate articolele referitoare la un anumit tag, așa și pe rețelele sociale a apărut nevoia grupării tuturor mesajelor referitoare la același subiect de conversație. Este ceea ce face hashtagul ca și keyword precedat de semnul diez (#hashtag) sau mai multe cuvinte cheie legate între ele și fără spațiu. Obiectivul principal al hashtagului este să adune într-un singur loc toate postările referitoare la un anumit topic, să faciliteze informarea și conexiunea celor interesați de același subiect.

Hashtags

Ce poate include un hashtag?

  • Precum am spus deja, în niciun caz nu trebuie să aibă spațiu între cuvinte. Chiar dacă hashtagul tău e compus din mai multe cuvinte cheie, acestea trebuie grupate împreună, iar ca alternativă poți include litere mari la începutul fiecăruia. Ambele variante, cu sau fără majusculă, sunt la fel de corecte și apar în rezultatele căutării dupa același hashtag.
  • Poate include cifre, dar sunt excluse semnele de punctuație sau caracterele speciale. Evită virgulele, semnele de exclamație sau întrebare. apostroful și orice alt semn, chiar dacă par relevante sau distractive în context. 
  • Nu există o listă predefinită, deci ești liber să compui foarte simplu orice hashtag punând semnul # în fața unui cuvânt cheie sau a unei serii de cuvinte. Doar că ține cont, hashtagul trebuie să fie relevant, sugestiv și de ce nu, haios.

Prima rețea de socializare care a folosit și consacrat hashtagul și care în continuare îl folosește cel mai intens este Twitter-ul. Aici reprezintă un instrument puternic de targetare a mesajelor brandurilor către audiență.

Au preluat apoi acest instrument, văzându-i rezultatele și potențialul de creștere a puterii de promovare, și alte rețele precum facebook, pinterest, instagram, google+, tumblr.

Care este puterea hashtagului și cum te jută ca și brand pe rețelele de socializare?

1. Te ajută la crearea notorietății de brand. Puterea pe care o au rețelele sociale se bazează pe cât de bine poți să comunici tu cu audiența și cât de mult poți angaja în conversații pe cei care te urmăresc. Alege un hashtag simplu și unic pentru a-ți defini brandul și folosește-l mereu în orice context de promovare pe rețelele sociale: mesaje text, promovare de produse, concursuri, evenimente, relația cu angajații. Toți cei care interacționează cu brandul vor fi astfel încurajați să se asocieze cu acest hashtag ori de câte ori interacționează cu brandul.

2. Facilitează crearea de relații. În primă fază poți afla despre ce discută și sunt interesați utilizatorii țintă căutând după hashtaguri relevante brandului tău. Mai apoi, folosești aceste cuvinte pentru ca brandul tău să devină vizibil și pentru a relaționa cu cei interesați de topic. În acest moment, este mai ușor și probabil să transformi cititorii în clienți sau utilizatori fideli.

3. Crește loialitatea față de brand. E bine să postezi utilizând același hashtag de identitate povești din timpul creării de produse, de la teambuildinguri sau evenimente cu angajații, să anunți participarea sau câștigarea de premii la competiții. De asemenea e importantă prezentarea istoriei brandului, pentru ca cei care te urmăresc să înțeleagă nevoia apariției acestuia și sistemul de valori, principii pe care se bazează.

4. Ajută la promovarea unei campanii sau eveniment. În acest sens alege un hashtag puternic care să producă audiență și generează activitate și conținut în jurul acestuia. Vei reuși să ai impact doar în măsura în care audiența va interacționa cu contextul tău. Verifică mai întâi să fie nou și unic, folosește-l în toate mesajele de promovare și roagă participanții să facă la fel.

Dincolo de impactul pe care îl are hashtagul pentru fiecare dintre rețelele sociale unde este acceptat, acest instrument poate uni postările existente peste tot în mediul online referitoare la același eveniment. Și asta e foarte important, pentru că participarea unui brand la un eveniment social de avergură poate avea un efect mai mare decât promovarea independentă! Eu personal am participat la evenimentul #FutureofMedia14 și am urmărit toate postările cu acest hashtag pe facebook, google+ și twitter.

Ceea ce m-a determinat însă să scriu despre importanța hashtagului a fost evenimentul #EnjoyBucharest, pe care l-am urmărit cu plăcere și mândrie în mediul online. Poți găsi toate postările cu acest hashtag pe site-ul https://tagboard.com/enjoybucharest/search și astfel îți faci și o idee cât de mult se folosește acest instrument pe anumite rețele sociale.

Spuneam în articolul cu tendințele în social media pentru 2015 despre importanța folosirii hashtagului în strategia de marketing online, iar acum sper că te-am convins cât de puternic este acest instrument și cât de ușor de folosit.

În încheiere, reține aceste reguli de folosire a hashtagului:

  • nu exagera cu hashtagurile într-un singur post. În general, două maxim trei într-un mesaj sunt suficiente
  • nu folosi același hashtag într-un post, arată urât și e ca un spam
  • fii specific. Nu folosi un hashtag general precum #opinie, #părere, ci sugerează clar la ce se referă postul
  • nu scrie un mesaj compus doar din hashtaguri. E mai elegant și util să le incluzi într-un context sau să vină la sfârșit ca să adauge concluzie, context, umor sau îndemn
  • nu va apărea în rezultate la căutări cât timp contul de brand este protejat sau privat
  • urmează trendul pentru brandul tău. Caută pe https://www.hashtags.org/ ce hashtaguri sunt populare și se potrivesc cel mai bine cu brandul tău și decide pe care să le folosești în promovarea mesajelor.

Tu cât de mult folosești hashtagul în activitatea de promovare pe rețelele sociale? Cât de puternic ți se pare?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>