Ce sunt H tag-urile și cum te ajută în procesul de SEO?

Heading tag-urile H1-H6 definesc structura în HTML a site-ului atât pentru roboții de căutare cât și pentru cititori. Reprezintă o metodă de organizare și prioritizare a conținutului în pagină. Sunt 6 H tag-uri, H1 indicând cel mai important titlu din pagină, iar H6 cel mai puțin semnificativ.

Headings TagFoarte important de reținut: titlul paginii nu este același cu titlul articolului, deci trebuie să faci distincție clară între article title și page title!

Care sunt avantajele acestor Heading Tag-uri?

  • pentru cititorii paginii: acestea determină o structură organizată a conținutului care va fi ușor de citit; este ca și cum ai citi un articol dintr-ul ziar sau revistă de specialitate fără titlu și sub-titluri, anevoios de citit și fără să te captiveze…
  • pentru cei care publică articole pe un site: reprezintă o metodă de prezentare a conținutului. WordPress are 6 H tag-uri recunoscute de toate browser-ele. Varianta de bază setează automat H1 pentru numele site-ului (în cazul meu <h1>ABC-ul Marketingului Online</h1>), H2 pentru descrierea blogului (<h2>Pasiunea motivează, marketingul promovează!</h2>), iar H3 este titlul articolului (<h3>Ce sunt H tag-urile și cum te ajută în procesul de SEO</h3>). De cele mai multe ori autorii folosesc maxim 3-4 H Tag-uri, restul fiind utile doar pentru articole foarte lungi
  • pentru roboții de căutare: parsează și evaluează mai ușor conținutul; aceștia tind să considere H1 tag ca fiind titlul articolul în procesul de indexare

De-a lungul timpului algoritmul de evaluare Google s-a tot schimbat și implicit importanța acordată elementelor de SEO on page și off page. Este și cazul tag-ului H1 care a scăzut în influența PR-ului, dar cu toate acestea a rămas semnificativ pentru că ajută în mod indirect la performanța contextului. Altfel spus, dacă un cititor a ajuns pe o pagină, a citit titlul acesteia și continuă cu conținutul, asta înseamnă că nu se întoarce la pagina de rezultate și dă un semnal roboților Google că este mulțumit de ceea ce a găsit. Evident cât de important este titlul articolului pentru a avea un bounce rate cât mai mic :-) !

Cum noul algoritm Hummingbird de la Google are ca obiectiv principal experiența cât mai plăcută a vizitatorului, e nevoie de un H1 tag cât mai eficient și optimizat. Iată ce trebuie să faci în acest sens:

  • în primul rând trebuie să fie unul singur într-o pagină pentru a ajuta roboții motoarelor de căutare să parseze mai ușor
  • e nevoie să includă cuvinte cheie; corelația dintre meta data (page title, article title, keywords) este foarte importantă pentru SEO și de aceea recomand să incluzi aceleași cuvinte cheie în titlul paginii și articolului!
  •  ideea principală din titlu să fie dezvoltată în context; conținutul corelat cu titlul ajută la creșterea ranking-ului în accepțiunea roboților Google

Tu ce părere ai? Cât de important ți se pare tag-ul H1?

Spune și altora de articol:

7 thoughts on “Ce sunt H tag-urile și cum te ajută în procesul de SEO?

  1. Din pacate mare lucru n-am priceput. Probabil articolul e scris tot pentru cei care se pricep si nu pentru novicii ca mine. Limbajul e de specialitate, iar muritorii de rand nu inteleg mare lucru, decat ca tare bine ar fi sa foloseasca 6 chestii, dar nu ni se spune si ce-s alea, de unde sa le luam si unde sa le punem sau in ce fel. Poza e total irelevanta, poate erau mai de folos niste print screen-uri din care sa pricepem unde ne ducem si ce sa facem.
    M-am repezit entuziasmata la articolul asta sperand ca in sfarsit ma luminez, dar nu s-a intamplat. Sper doar ca tie sa-ti foloseasca mai mult comentariul meu decat mi-a folosit mie articolul tau. No offence! :)

    1. Mulțumesc pentru feedback.
      Apreciez enorm criticile constructive pentru că acestea ajută să mă dezvolt. Răspunsul tău este detaliat și într-adevăr mă ajută.
      Lucrez acum la un update pentru acest articol cu detalii mai puțin “tehnice” care sper să te ajute.

    1. Buna ziua,

      În niciun caz, cu cât este mai “organizat” textul pentru roboți, cu atât este mai ușoară parsarea. Ierarhia heading-urilor este importantă, iar H3urile pot fi mai multe, doar să aibă sens (aceeași importanță în text, gen într-o enumerare de subtitluri).

Leave a Reply to violeta Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>