Reguli de optimizare pentru Title Tag (Page Title)

Sunt convinsă că ai făcut numeroase căutări pe Google și că ai ales, ca și mine, un anumit articol sau site citind titlurile afișate în lista de rezultate . L-ai ales pentru că te-a convins titlul, brand-ul afișat în textul cu bold sau mesajul care îți promitea că vei găsi în pagina respectivă soluția potrivită căutată de tine!

Title tagPe lângă faptul că indică cititorului despre ce e vorba în pagina respectivă și poate crește traficul pe site, titlul paginii (eng. title tag) influențează semnificativ SERP-ul și de aceea specialiștii de SEO  consideră că este cel mai important tag dintr-o pagină. Nu în ultimul rând acesta apare afișat în bara browser-ului și este recomandat să fie cât mai sugestiv și prietenos cu cititorii.

Pentru toate aceste motive, recomand să aplici următoarele reguli atunci când compui title tag-ul la tine pe site:

  • Lungimea să fie de maxim 65-70 caractere. Limită minimă nu există, dar este bine să te folosești de numărul maxim afișat sigur de către motoarele de căutare, pentru că astfel ai șansa de a fi cât mai convingător pentru cititor. În caz contrar, Google poate decide să umple spațiul rămas cu text din conținutul paginii, dar nu poți controla ce va afișa.În caz că folosești WordPress-ul ca și CMS, instalează Plugin-ul All-in-One-Seo care te va ajuta în salvarea celui mai bun Title Tag din punct de vedere SEO, limitând numărul de caractere la 60.  În plus, acesta adaugă la sfârșit numele site-ului, ceea este foarte bine! Știe să salveze automat în HTML acest title tag în mod corect:<head>
    <title>acesta este titlul paginii</title>
    </head>
  • Să fie  concis, convingător și relevant pentru conținut. Obiectivul tău principal odată ce Google te-a afișat în lista de rezultate la o căutare este să convingi cititorul să dea click pe titlu pentru a ajunge pe site. Și nu este deloc ușor să fii relevant și concis în același timp. Include un îndemn, un verb la imperativ, o comandă ( de ex. : Găsește cea mai bună ofertă de…). Puterea title tag-ului se reflectă pe termen scurt în creșterea traficului pe site, iar pe termen lung duce la creșterea PR (eng. page rank)
  • Să includă cuvinte cheie. Evită aglomerația acestora, nu le folosi decât pe cele mai relevante și convingătoare într-un mod creativ și atractiv pentru cititor. Nu compune în primul rând pentru motoarele de căutare pentru că rezultatul nu va fi mulțumitor!
  • Să fie unic. Nu trebuie să existe mai multe pagini cu același title tag pentru că roboții nu vor știe exact la care te referi. În acest sens te poți folosi de Google Webmaster Tool care îți va spune părerea despre title tag-urile tale: dacă ai duplicate, dacă sunt prea lungi sau lipsesc.
  • Folosește brand-ul. Părerile sunt împărțite între specialiști dacă este sau nu mai bine să incluzi brand-ul în title tag. Un lucru e cert: dacă este vorba de un brand deja consacrat, cu notorietate, atunci cu siguranță este un avantaj să ai brand-ul inclus, pentru că rezultatul din listă va convinge prin încrederea dată de brand. Dacă ești la început, evident că brand-ul tău nu spune nimic; în acest caz eu recomand măcar la Home Page să incluzi brand-ul, fie el la început, fie la sfârșit.

Nu știu dacă ai observat, Google își denumește paginile “<interogarea tastată > – Google Search”, în așa fel  încât dacă sunt deschise mai multe taburi în bară, se vor vedea căutările. Este evidentă notorietatea acestui brand și nu e de mirare că îl folosește în title tag-urile tuturor paginilor 🙂

Coerența title tag-urilor mi se pare importantă. Format-ul acestora influențează interacțiunea utilizatorilor cu site-ul, cu atât mai mult cu cât acestea apar ca și anchor text într-un site extern.

Să-ți dau un  exemplu: galeria foto Flickr, un cunoscut site în domeniul photo sharing , afișează diferit title tag-ul; vei vedea în browser fie “Nume poză|Flickr-Photo Sharing” dacă ești pe pagina unei poze din colecție, fie “Flickr: Nume user’s Photostream” dacă vizualizezi profilul unui autor.

Deși ai fi tentat să spui ca nu există unitate în formatul title tag-urilor, acestea au fost gândite și testate de-a lungul timpului, iar impactul asupra audienței a fost analizat. De aceea nu este o regulă bine definită unde e mai bine să incluzi brand-ul în title tag, cât timp acesta e cunoscut și cu siguranță oferă încredere!

Tu ai title tag-uri optimizate pentru motoarele de căutare și sugestive pentru cititori?

Ce site-uri ți-au atras atenția prin formatul title tag-urilor?

 

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *