Tendințe pentru 2015 în social media

Pentru orice specialist de marketing digital, construirea unei strategii de promovare pe rețelele sociale este obligatorie. Este nevoie să fii cât mai informat pentru a intui corect schimbările în social media și pentru o adaptare rapidă. Strategia pentru 2015 trebuie să integreze noile tendințe pentru ca activitatea de promovare în social media să aducă rezultatele sperate.

Social Media 2015

Care sunt cele mai importante predicții pentru 2015 de care e nevoie să ții cont pentru o promovare în social media cât mai eficientă?

1. Rețelele sociale vor fi preponderent accesate de pe device-uri mobile

Suntem deja conștienți de revoluția mobilelor în viața noastră care ne-a schimbat comportamentul de socializare, informare și consum. În acest moment prezența activă în social media este în proporție de 80% de pe mobile. În acest context se dezvoltă din ce în ce mai multe aplicații și reclame pentru device-uri mobile.

2. Conținutul cel mai eficient va fi vizual

Implicit vor avea cele mai mari șanse de creștere rețelele vizuale Pinterest și Instagram. Evident că celelelte mai mari precum Facebook, G+, Twitter, LinkedIn nu vor dispărea, dar a venit momentul în care companiile trebuie să se concentreze pe cele preponderent vizuale. Statisticile pentru 2014 arată că Pinterest a reușit o pondere de 41% din traficul de Ecommerce compartiv cu Facebook 37%. Deci, sugestie mea este: nu ignora Pinterestul!

De asemenea o platformă socială ignorată până în 2014, dar cu șanse de creștere masivă în acest an datorată îmbunătățirilor recente este SlideShare. Această creștere este susținută și de avântul din ultimul an al LinkedIn care deține această platformă. În 2014 LinkedIn a reușit să trimită către bloguri un trafic semnificativ, iar SlideShare va susține această tendință ca și platformă vizuală în 2015. SlideShare oferă o modalitate ușoară de a crea o prezentare și de a transforma o postare de blog într-o variantă vizuală. Îți sugerez să incluzi această rețea vizuală în strategia de marketing și vei vedea o creștere în impactual vizual de brand!

3. Conținutul video va domina rețelele sociale

 Astfel filmulețele video de promovare, tutorialele sau postările video pe blog generează din ce în ce mai mult angajament și creștere a notorietății. Cu atât mai mult cu cât facebook-ul a adus mai multă vizibilitate de brand prin filmulețele distribuite. Conform statisticilor de la SocialBakers‘ data,  postările video s-au mutat în 2014 dinspre Youtube către Facebook. Competiția va crește pe acest segment între aceste două rețele in 2015, la care se vor adăuga Twitter și mai nou Instagram.

Avantajele conținutului video sunt: targetează audiența potrivită, prezintă informația într-un timp scurt, asigură valoare și vizibilitate brandului.

4. Publicitatea pe Facebook va deveni mai scumpă

Această rețea de socializare și-a schimbat în mod continuu condițiile și politica de publicitate, iar brandurile au fost nevoite să se adapteze. Este evident că depinde în mod exclusiv de publicitate și de aceea au crescut costurile de promovare pentru companii, bazându-se pe cei peste 1 miliard de utilizatori din toate regiunile lumii.

Cu toate acestea, oamenii de marketing vor începe a-și concentra efortul și resursele dincolo de facebook pe măsură ce realizează că ROI-ul pe facebook a scăzut . În 2015 din ce în ce mai mulți vor migra către G+, Pinterest și alte rețele care oferă de asemenea publicitate plătită, dar cu rezultate mai bune. În 2014 multe business-uri au realizat în cele din urmă cât de importantă și utilă este promovarea plătită și că e bine să evalueze toate rețelele care oferă acest canal de publicitate.

Este știut că Facebook plănuiește să limiteze anunțurile organice de promovare  servite audienței începând cu ianuarie 2015. Pe de altă parte au apărut pinurile plătite de la Pinterest, există postările plătite de la G+, Instagram își dezvoltă platforma de publicitate, deci sunt multe alternative de luat în calcul.

5. Publicitatea plătită va deveni necesară, nu doar opționională

 În acest an va crește cu siguranță ponderea promovării plătite în strategia de marketing digital. Brandurile vor fi nevoite să intuiască rapid și corect cum să distribuie diferitele tipuri de conținut prin canalele diverse de distribuție. Promovarea pe rețelele sociale înseamnă acum conținut potrivit distribuit la momentul perfect către audiența interesată. Cea mai sigură metodă de a controla audiența țintă și de a gestiona segmentarea acesteia este publicitatea plătită. Două lucruri sunt dovedite sigure pentru 2015: nu te mai poți baza exclusiv pe promovarea organică și publicitatea plătită aduce mai multe conversii decât cea gratuită. Ideea de promovare gratuită pe rețelele de socializare va dispărea și va rămâne importantă doar alegerea rețelei potrivite unde să investești. Este într-un fel normal, pentru că numărul membrilor pe rețelele sociale crește, odată cu acesta crește și conținutul, iar postările pe care le putem vedea la un moment dat sunt limitate. Deci…e de dorit să le vedem pe cele mai relevante, nu? Implicit această competiție va motiva brandurile să prezinte cel mai calitativ și semnificativ conținut.

6. Hashtag-ul va fi important în promovarea online din 2015

Documentează-te asupra cuvintelor cheie relevante în căutările contextuale implementate de noul algoritm Hummingbird și creează o strategie de hashtag în jurul acestora. Cu siguranță acestea vor atrage vizite către conținutul tău.

7. Contactul permanent cu fanii și clienții va deveni esențial

 Și nu mă refer aici doar la prezența online a brandurilor pe rețelele sociale, ci la suportul clienților prin intermediul acestora. Am observat că și în online-ul din Romania unele companii au adaptat acest concept, care este util și va deveni din ce în ce mai necesar pentru business-urile care vând bunuri sau servicii. Acesta va fi punctul forte în “customer service” în anul 2015.

Îți sugerez să asculți clientul pe rețelele sociale, să îl ajuți, să îți cunoști concurența, să afli nemulțumiri sau critici constructive, să creezi o relație solidă și de durată cu clientul deja existent sau cu fanul care este potențial client. Clienții și fanii sau follower-ii unui business doresc să cunoască oamenii din spatele unui logo sau brand pentru a avea mai multă încredere.

8. LinkedIn se va detașa semnificativ ca fiind cea mai potrivită și eficientă rețea socială B2B

Este deja clar că această rețea se concentrează pe interese de business și relații B2B și e mai puțin folosită pentru interacțiunea socială. Asta înseamnă că, dacă piața ta se găsește în industria de business, ea va fi mai exclusivă și bine targetată pe LinkedIn.

Cum rețelele sociale au devenit un “must” în activitatea de promovare, nu e de mirare că facebook încearcă să se dezvolte și pe partea de B2B prin serviciile Facebook at Work. Este din păcate prea târziu pentru ei să convingă de eficiența lor pe această nișă.

Oamenii de marketing care au inclus  deja componenta socială în business în mod serios, au un avantaj în fața celorlalți. Această practică nu mai este o opțiune sau un lux, ci o parte integrată a strategiei de business.

9. Cumpărarea directă de pe rețelele sociale se va dezvolta rapid

În 2015, atât Twitter cât și Facebook vor introduce butonul de  Buy și vom asista la cumpărări pe aceste platforme sociale. La început oamenii vor opta pentru cumpărături cu prețuri mici, dar acestea vor evolua pe măsură ce se dezvoltă această componentă a rețelelor sociale. Iar aceasta are sens… cât timp un brand își lansează și promovează un produs pe Facebook…de ce să nu-l poți cumpăra direct?! Sau dacă un autor lansează o carte, este ușor și rapid să o poți comanda imediat ce reclama te-a convins. LinkedIn va introduce un sistem de cumpărare similar, cel mai probabil în 2016.

10. Local Search va crește Google+

Când Google a decis să renunțe la Google Authorship, a încetinit implicit potențialul de creștere al acestei rețele de socializare. Asta pentru că utilizatorii foloseau și iubeau Google Authorship datorită optimizării SEO și creșterii rank-ului în pagina de rezultate Google. Cu toate acestea nu te aștepta ca Google+ să dispară, pentru ca nu se va intâmpla, din simplul motiv că este rețeaua socială Google 🙂 .

Mai mult decât atât, aceasta va avea o creștere în 2015 datorată rezultatelor Google Local Search. Google a creat în așa fel o structură care să ajute business-urile să apară cu ușurință în Google search. Această caracteristică are o componentă de evaluare prin stele. De îndată ce o afacere locală are cinci review-uri, steluțele vor fi afișate în pagina de rezultate. În acest fel business-urile în creștere au șansa să se remarce prin calitate. Deși aceste stele nu sunt considerate un element de evaluare în ranking, ele sunt o dovadă socială și cresc încrederea utilizatorilor în acel business.

11. Se vor dezvolta noi rețele sociale

Deja știm cu toții de apariția în 2014 a celor două rețelele sociale: Ello  care dorește să se dezvolte fără afișarea de reclame și TSU cu o altă abordare, oferind monetizarea postărilor de conținut pentru a atrage utilizatori.

Întrebarea care se pune pentru 2015 este care dintre aceste platforme va reuși să crească suficient de mult încât să intre în competiție cu facebook în viitor?

Un lucru e sigur: va exista un declin pentru facebook în acest an pentru că oamenii și brandurile s-au plictisit de această rețea de sociale cu toate schimbările de politică și de algoritm în afișare. Business-urile vor evita constrângerea impusă de facebook de a plăti pentru a crește vizibilitatea unei postări cu atât mai mult cu cât conversiile nu justifică investiția. Oamenii vor căuta pur și simplu noi experiențe în social media.

 Cam astea sunt tendințele de schimbare în social media pentru 2015 de care trebuie să ții cont în strategia de promovare online.

Tu ce așteptări ai pentru acest an?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *