Indiferent că ai un blog de nișă ca și specialist sau dezvolți un blog de companie, scopul final al conținutului acestuia este să apară în rezultatele organice generate de Google. Doar așa poți ajunge la cei caută informații. Dacă reușești organic să apari în primele rezultate Google, asta înseamnă că ți-ai îndeplinit obiectivul de content marketing. Evident că trebuie să combini această strategie cu cea de SEO, de promovare prin social media, email marketing și networking offline. Doar combinația acestor strategii de marketing pot aduce pe termen lung rezultate afacerii tale!
În ceea ce privește blogging-ul, trebuie să reții că algoritmul Google se modifică de-a lungul timpului și implicit e nevoie de adaptare a conținutului. E de preferat să te adaptezi noilor reguli pentru ca algoritmul să lucreze mereu în favoarea ta și să crești organic.
Iată ce poți face pentru a crește traficul organic pe blog:
1. Nu te mai concentra atât de mult pe cuvintele cheie
Dacă în trecut roboții Google doar comparau cuvintele cheie dintr-un text cu cuvintele din căutare, acum nu mai e nici pe departe așa. De aceea nu mai este important doar să cauți cuvinte cheie și să “îngrămădești” cât de multe poți în text. În prezent, algoritmul Hummingbird evaluează relevanța acestora în context. Altfel spus, nu este suficient doar să ai keywords-uri care să se potrivească cu respectiva căutare, ci mai curând conținutul trebuie să fie relevant pentru aceasta din urmă. Judecând invers, algoritmul tinde să interpreteze semantic intenția celui care caută cu Google, decât să vadă interogarea ca un simplu șir de cuvinte.
Nu înseamnă să nu te gândești la cuvinte cheie pe care să le incluzi în titlu și în conținut, ba din contră găsește-le pe cele mai importante, dar concentrează-te și pe relevanța textului pentru că aceasta este cea evaluată de către Google.
2. Distribuie conținutul de pe blog pe rețelele de socializare
Una dintre metodele de a crește în rezultatele organice Google este ca textele de pe blog să ajungă la câți mai multi cititori. Cum poți obține asta? Cu ajutorul social media. Rețelele de socializare sunt eficiente în distribuirea de conținut și creșterea angajamentului fanilor. De aceea folosește cu încredere facebook, google+, twitter, linkedin, pinterest….sau oricare rețea de socializare unde sunt prezenți fanii tăi.
Chiar dacă cei care ajung din social media pe blogul tău nu caută o rezolvare imediată a unei nevoi așa cum sunt cei care ajung prin căutările organice Google, aceștia sunt importanți pentru a crește interacțiunea cu brandul tău și notorietatea, pentru a genera posibile linkuri către blog.
Google nu a confirmat în mod implicit dacă în algoritmul de evaluare a inclus și măsurarea prezenței brandului în social media, dar chiar și așa o interacțiune mai mare cu fanii nu poate aduce decât un plus de valoare brandului. În orice caz, dacă vrei clienți care să ajungă pe site, aceștia vor ajunge mai rapid când combini promovarea în social media cu tehnicile SEO!
Te sfătuiesc să profiți la maxim de puterea rețelelor sociale și să faci din blogul tău o carte de vizită convingătoare.
3. Calitatea mai presus de cantitatea linkurilor către blog
În trecut era o metodă ușoară, rapidă și relativ ieftină să obții multe linkuri către site-ul tău cu scopul de a crește în rezultatele Google. Existau acele ferme de linkuri care generau o multitudine către orice site dorea acest lucru. Și chiar a funcționat această metodă până în 2012 când algoritmul Pinguin a eliminat criteriul cantității de inbound link-uri, ba chiar a penalizat site-urile care o aplicau.
În prezent, calitatea linkurilor este cea mai importantă și nu cantitatea. Site-urile care aduc aceste linkuri sunt evaluate și de asemenea conținutul acestora trebuie să fie relevant. Doar așa acestea pot fi considerate ca și criteriu de creștere în algoritmul Google.
Te sfătuiesc să fii atent la numărul linkurilor care vin către blogul tău pentru a nu obține foarte multe într-un timp scurt (vor fi suspecte pentru roboții Google), analizează relevanța acestora pentru conținutul tău și de asemenea documentează-te asupra autorității domeniilor de unde vin acestea.
4. Promovează-ți blogul pentru a genera backlinkuri
Nu mă refer aici doar la rețelele de socializare ca și metodă de distribuie a conținutului, ci la prezența ta pe alte site-uri, forumuri, în grupuri și crearea de networking offline (conferințe, întâlniri organizate de specialiști). Doar așa te poți face cunoscut și în timp poți obține backlinkuri eficiente și meritate. Acestea vor veni ca și recunoaștere a a valorii conținutului pe care îl generezi pe blog și vor fi apreciate de către Google. E important să obții recomandare într-un guest blog de exemplu, cineva să te recomande și să vorbească de bine despre blogul tău într-un comentariu pe un alt site. Nu mai spun sa vorbească despre tine pe site-ul personal un influencer din domeniu.
Toate aceste linkuri sunt importante de aceea te sfătuiesc să compui conținut de calitate!
5. Optimizează-ți blogul pentru device-uri mobile
Cititorii blogurilor au devenit în majoritate utilizatori de device-uri mobile și de aceea este important să te adaptezi la piață. Unde mai pui că și algoritmul Google ia în calculul de evaluare dacă site-ul este sau nu “mobile friendly”.
De aceea te sfătuiesc să îți alegi o tema adaptată pentru mobile sau să apelezi la un specialist de web design care să te ajute cu site-ul.
În concluzie, strategia de content marketing este o componentă importantă de SEO, trebuie să o revizuiești permanent și să o adaptezi schimbărilor de la Google pentru a fi cât mai bine situat în rezultatele organice.