Inbound Links (IBL): ce reprezintă și cum te ajută în SEO

Inbound Links (IBL) sau backlinks reprezintă link-urile către site-ul tău. Aceasta este definiția scurtă și precisă pe care o dau oamenii de marketing. Site-ul moz.com definește aceste IBL altfel: “pentru motoarele de căutare care parsează pe net, linkurile reprezintă străzile, legăturile dintre pagini (eng. For seach engines that crawl the web, links are the streets between pages)”.

off-page SEOAm ținut să împărtășesc această definiție de la un site cu autoritate, pentru a te convinge că este necesar să ai link-uri către site-ul tău. Asta pentru că autoritatea unui site este semnificativă pentru calcularea PR de către Google, iar aceasta se bazează în mare parte pe cât de multe link-uri favorabile ai.

Dar pe cât de scurtă este definiția, pe atât de lung și complex este procesul de a obține aceste IBL. Vorbesc aici de link-urile naturale, organice și nu de cele obținute prin metode artificiale (“black hat”). Acestea din urmă sunt detectate mult mai ușor de către Hummingbird, noul algoritim Google, de aceea recomand să nu irosești timp și bani în aceste strategii. În schimb, construiește un site cu conținut excepțional și cu siguranță în timp vor apărea și link-urile naturale care te recomandă!

Care sunt metodele nerecomandate , pe care Google nu le apreciază, ba chiar te va penaliza pentru ele?

  • spamezi forumurile cu comentarii inutile și neconstructive doar pentru a include în semnătură link către site-ul tău
  • guest blog-ul nu mai e de ceva timp o metodă apreciată de cultivare a IBL; nu zice nimeni că nu mai poți posta pe alte site-uri, dar nu mai include link
  • în niciun caz nu plăti pentru link-uri, nu include site-ul în directoare, nu fă link exchange sau nu mai apela la “ferme de link-uri”; aceste metode sunt cu certitudine detectate și penalizate de către Google

Cum te ajută IBL organice?

Conform statisticilor, site-urile cu blog au cu 97% mai multe IBL, deci este important să dezvolți unul cu conținut bogat și actualizat pentru “referral traffic” cu potențial de creștere.

IBL-urile pe care le apreciază Google trebuie să vină de la site-uri cu autoritate și să aibă anchor text corect. Și nu uita, calitatea este mai importantă decât cantitatea link-urilor către site-ul tău! Din contră, multe IBL venite prea repede sunt detectate și considerate spam.

Ca și tehnici de obținere a IBL care te ajută în creșterea autorității site-ului recomand:

  • implicarea în discuții constructive pe forumuri sau grupuri în rețelele sociale; așa cunoști oameni cu aceleași interese și împărtășești din experiențele și cunoștințele tale
  • participarea la întâlniri și conferințe de specialitate; este important networkingul cu persoane care se dezvoltă în același domeniu cu tine, cere părerea specialiștilor și fă-te cunoscut acestora
  • dezvoltă social media marketing pentru site-ul tău; alocă timp  și fii activ pe rețelele sociale, promovează articolele tale și fii sigur că Google va aprecia comentariile și implicarea audienței tale

Nu în ultimul rând, urmărește evoluția numărului de IBL și de unde vin acestea. Este important să crească, dar cu condiția ca acestea să fie de calitate, să te avantajeze în procesul de SEO. Analizează în Google Analytics cifrele “referral traffic” și în Google Webmaser Tools de unde provin IBL-urile. Doar așa poți evita penalizările din partea Google în caz că descoperi link-uri către site-ul tău care îți sunt nefavorabile! Despre cum să transmiți motorului de căutare mesajul de”ignorare” al acestora, voi detalia într-un articol viitor!

Tu ce alte metode de creștere a numărului de IBL aplici pentru site-ul tău? Cât de mult te ajută acestea în procesul de SEO off-page?

Spune și altora de articol:

2 thoughts on “Inbound Links (IBL): ce reprezintă și cum te ajută în SEO

  1. Sunt curios cum (daca) faci tu SEO? Teoretic ai dreptate, practic n-ai nicio sansa… Cum faci seo? Scrii continut si astepti sa fie shareuit?

    Nu aproba neaparat articolul, insa ia si acest aspect in calcul, ca unii intra si citesc si raman cu impresia gresita ca ai scris ceva real 100%. Nu spun ca e gresit ce ai scris, doar ca ai lasat-o in “coada de peste” si cine citeste intelege ca degeaba se agita ca nu conteaza….

    1. Pe scurt, obținerea de IBL naturale este o metoda organică de SEO offpage. Doar că nu mai este la fel de ușor de obținut aceste link-uri. Important este să ai un conținut care merită share-uit de către audiența țintă. În timp, acestea vor apărea cu siguranță în mod natural :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>