Impactul rețelelor sociale asupra mediului de afaceri a crescut din ce în ce mai mult în ultimii ani, iar persoanele responsabile de marketing au conștientizat importanța prezenței oricărui business pe rețelele de socializare. La conferința “Future Of Media” toți specialiștii din domeniu și reprezentanții firmelor prezente au confirmat necesitatea investiției de timp și bani în promovarea pe acest canal.
În prezent, majoritatea specialiștilor din companii și liber profesioniștilor creează și aplică o strategie de social media, caută rețelele potrivite unde să fie prezenți și unde să investească eficient. Am citit un studiu realizat de Social Media Examiner (http://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-industry-report-2015/) care vine să confirme îndemnul marketeri-lor din România. 92% dintre specialiști spun că social media este importantă pentru business; 64% dintre participanții la sondaj folosesc promovarea în social media mai mult de 6 ore pe săptămână și 41% chiar mai mult de 11 ore.
Iată cele mai importante motive ca să fii prezent pe rețelele sociale:
1. Construiești o comunitate online
Eforturile unei strategii de social media de succes se vor concretiza după ceva timp într-o comunitate online activă pe unele dintre rețelele sociale. Vei reuși acest lucru dacă interacționezi în mod constant cu fanii și construiești relații solide cu aceștia. De asemenea participarea activă în grupul format în jurul brandului tău înseamnă un succes de comunicare și clienți mulțumiți. Învață să construiești o comunitate și să o dezvolți cât mai bine.
2. Cunoști mai bine audiența țintă
De pe pagina de companie din rețelele sociale poți afla informații despre fani, interesele acestora, ce anume își doresc de la brandul tău, dacă au nelămuriri pe care le poți rezolva. De cele mai multe ori le este mai ușor să adreseze întrebări, iar tu le poți răspunde aici sau poți dezvolta subiectul pe site.
3. Influențezi rangul în evaluarea motoarelor de căutare
Deși Google continuă să susțină că semnalele din social media nu influențează procesul de evaluare a site-urilor, în mod implicit corelația există. Și asta deoarece social media duce la creșterea audienței, care va interacționa cu brandul și îl va recomanda prin linkuri și astfel va influența direct rangul. Drept urmare în mod cert o prezență activă pe rețelele de socializare reprezintă un element de SEO.
4. Susții traficul către site
De multe ori fanii ajung la tine pe pagină prin recomandarea unor cunoștințe sau prieteni, participă la discuții sau te urmăresc și în cele din urmă vin pe site ca să vadă detalii despre serviciile sau bunurile oferite. Statistic vorbind, cu cât ai mai mulți fani sau followeri pe pagina de brand din rețelele de socializare, cu atât crește probabilitatea să ajungă mai mulți pe site.
5. Îmbunătățești autoritatea de brand
Numărul de utilizatori ai rețelelor sociale a crescut foarte mult și de aici expunerea pe care o poți avea în acest mediu. Dacă ești activ și constant în construirea unei imagini de brand, rețelele de socializare te vor face cunoscut mai rapid și ușor! Cu cât ești mai prezent cu informații și noutăți interesante, cu atât autoritatea ta va crește pentru că fanii vor avea din ce în ce în ce mai multă încredere în brand.
6. Creezi loialitate
Clienții sunt mai tentați să rămână fideli unui anumit brand pe o perioadă lungă de timp dacă interacționează mai ușor și des cu acesta. Rețelele sociale sunt un mediu facil de interacțiune între clienți și brand pe care trebuie să îl exploatezi eficient.
7. Crești conversiile
Indiferent că urmărești să vinzi un produs sau serviciu, să aduci membri în baza de date, să convingi oameni să participe la un eveniment, îndeplinirea scopului poate rezulta din prezența brandului în social media. După ce ai postat un anunț în social media, poți convinge ca din fanii tăi, mulți să devină clienți sau membri. De asemenea reclamele plătite în social media au rată de conversie semnificativă, demnă de luat în calcul pentru bugetul de marketing online.
8. Asiguri customer support
Pe rețelele sociale poți menține ușor un contact permanent cu fanii și clienții. De asemenea poți rezolva unele probleme ale acestora, contribuind astfel la crearea de relații solide și de durată. Nu înseamnă că trebuie să renunți la metodele tradiționale de suport pe mail sau telefon, doar că rețelele sociale pot ajuta uneori chiar mai rapid. Acordă atenție și răspunde tuturor întrebărilor și comentariilor de pe paginile de social media! Dacă observi că acestea devin numeroase și din diferite rețele de socializare, te sfătuiesc să folosești instrumente precum Hootsuite sau Buffer pentru a le gestiona mai ușor și rapid.
9. Încurajezi storytelling-ul de brand și imaginile “behind the scene”
Orice brand sau business are un început, o idee de la care a pornit. Este frumos să povestești fanilor cum ai început, ce te motivează și ce dorești de la acest brand. Împărtășește-le din valorile în care crezi și motivul pentru care vrei să relaționeze cu tine.
De asemenea dezvăluie micile “secrete” din spatele brandului. Multe dintre companii au descoperit cât de distractive pot fi pozele de “making of” ale unui produs sau serviciu, poze cu membrii echipei din companie, cum se distrează lucrând, s.a.m.d. Toate acestea umanizează brandul și îl apropie de fani și clienți.
10. Întrebi audiența ce își dorește de la tine
De fapt ceea ce îți dorești este un feedback la tot ceea ce faci. Întreabă fanii ce nelămuriri au, ce își doresc de la brandul tău în viitor, ce părere au despre produsul sau serviciul tău. Pe baza răspunsurilor poți să-ți conturezi o strategie, să faci plan de conținut și de business.
Social media este cu siguranță un canal ca te ajută în drumul tău spre succes! Depinde doar de tine ce strategie adopți și ce rețele de socializare alegi care să se potrivească cel mai bine brandului tău!
One thought on “Prezența unui business pe rețelele sociale – necesitate, nu opțiune!”