Descrierea paginii din site nu mai contează în mod direct în procesul de evaluare și ranking al motoarelor de căutare; în schimb acest meta tag este determinant în optimizarea campaniei de promovare online. Ca și title tag-ul, meta description-ul apare în lista de rezultate Google și va influența semnificativ audiența să dea sau nu click pe pagina respectivă. Altfel spus, o descriere convingătoare poate crește CTR (eng. click-through rate) și indirect PR-ul de la Google. Deci este evident ca nu poți ignora acest meta tag, nu?
Pe de altă parte, în ultimii ani a crescut importanța promovării în rețelele sociale prin share-uirea și recomandarea de link-uri către articole și pagini din site. Și cum descrierea meta este folosită în link-uri (de ex. G+, Facebook), iată un motiv în plus să te folosești de aceasta pentru a convinge mai bine utilizatorii!
Dacă ai un site cu foarte multe pagini, îți recomand să setezi o descriere meta unică pentru fiecare dintre cele mai importante, iar pentru restul să nu salvezi nicio descriere. În acest caz, Google va completa snippet-ul cu două rânduri relevante pentru căutare din conținutul acestor pagini. Chiar și atunci când definești o meta description pentru o pagină, Google poate decide să afișeze în pagina de rezultate organice o altă descriere dacă o consideră mai relevantă pentru căutare. Dar asta nu poate decât să te determine pe tine în a compune cele mai bune meta description pentru paginile din site:-)
Cum poți salva meta description-ul pe site?
1. Prima opțiune este să incluzi în HTML între <head> și </head> următoarea sintaxă:
<meta name="description" content="O descriere meta eficientă crește CTR și implicit PR pe termen lung. Descoperă din acest articol regulile pe care trebuie să le aplici pentru meta description!"/>
2. A doua opțiune ar fi să instalezi un Plug-in pentru CMS. Eu folosesc All in One SEO Pack pentru WordPress care mă ajută în salvarea de Title Tag și Meta Desciption optimizate.
Iată ce reguli trebuie să respecți pentru ca meta description-ul ales de tine să aducă vizitatori pe site:
- dimensiunea trebuie să fie de maxim 160 de caractere; textul ce depășește acest număr este trunchiat și nu va fi afișat de Google sau alte motoare de căutare. Te sfătuiesc să fii creativ și să folosești eficient această oportunitate de a atrage vizitatori pe site!
- meta descrierea trebuie să fie sugestivă, folositoare și unică; ideal este să descrie succint conținutul dintr-o pagină, să placă cititorului care o vede în lista de rezultate și să se potrivească cu ceea ce caută. Este foarte important ca fiecare meta description să fie unică pentru fiecare pagină. Așa cum spune Matt Cutts, mai bine lipsește (în acest caz Google va genera cea mai relevantă descriere folosind cuvinte din context), decât să fie duplicat! În acest sens, poți folosi Webmaster Tool de la Google care te ajută și identifica pentru tine “duplicate meta description errors”. Hmm, se pare că tot contează și pentru Google acest meta tag, nu? 🙂
- poate include pentru postările de pe un blog cu mai mulți contribuitori (cele de companie în general) numele autorului, data sau orice altă informație relevantă
- dacă este cea setată pentru pagina de Contact, e de preferat să fie cât mai detaliată, corectă și actualizată
- e de preferat să includă CTA (eng. call to action); s-au făcut teste și de-a lungul timpului s-a dovedit că îndemnurile către o acțiune au adus mai mult trafic pe site (de exemplu expresii precum Cum să…, Sfaturi ca să…, tips & tricks, Descoperă din acest articol…, Află de aici…, Apasă aici…)
- este obligatoriu să conțină cuvintele cheie care atrag audiența potrivită pe care ți-o dorești din rezultatele organice. Nu trebuie să îngrămădești fără sens o mulțime de cuvinte sugestive, ci doar să le alegi pe cele mai potrivite care să se potrivească cu căutările pe Google. Mai ales că acestea vor apărea cu bold și vor fi mai vizibile în SERP.
Ai reușit să îți optimizezi meta description-ul care apare în snippet? Ești mulțumit de rezultate, îți afișează Google descrierea aleasă de tine?