Strategia de email marketing este esențială în activitatea de promovare online. Realizată eficient și creativ, aceasta poate duce la creșterea ratei de angajament și implicit a profitului.
În primul rând e nevoie să înțelegi de ce oamenii își citesc emailul:
- să țină legătura cu familia, prietenii, cunoscuții sau partenerii de afaceri
- să citească noutățile de pe site-urile și blogurile preferate și de interes
- să afle de promoții și evenimente importante
Este greu să fii urmărit, trebuie mai întâi să convingi că meriți să fii inclus printre motivele de interes ale cititorului de mail din a doua sau a treia categorie. Drept urmare, conținutul campaniilor de marketing pe email este o provocare foarte mare!
Care sunt etapele strategiei de email marketing ?
1. primul pas este să convingi cititorul care a ajuns pe site să adere la lista ta de contacte
- adaugă butonul de “sign up” pe website
- adaugă buton de “sign up” pe rețelele de socializare unde ai pagină de brand
Multe dintre relațiile cu audiența online încep pe rețelele de socializare. Acestea au avantajul că ajută la creșterea vizibilității și stabilirea relațiilor cu fanii. Dar nu uita că aici nu ai controlul conținutului “servit” și nici momentul postărilor, de aceea cel mai bine este să îi muți pe fani în lista de corespondență. Cum spun marketerii, să muți conexiunile de pe o platformă închiriată pe una proprie (site, blog, newsletter). Mailul este cea mai bună metodă de a păstra legătura cu cititorii și consumatorii!
După ce un cititor s-a înscris în lista de contacte, confirmă acest lucru și mulțumește. Poți folosi un Autoresponder pentru mailul de confirmare și mulțumire.
Pentru cititorul nou ajuns pe site, dă-i un motiv să se înscrie la newsletter-ul tău. În domeniul de retail, s-a dovedit că cel mai bine oferi un cupon de reducere în schimbul adresei de email. Dacă ești consultant, poți oferi o ședință gratuită, ebook, ghid sau promisiunea de informații personalizate.
2. al doilea pas este să îl păstrezi pe cititor
Pentru asta trebuie ca mailurile de la tine să includă conținut care informează, educă, distrează sau oferă valoare timpului petrecut. Acesta poată să includă: oferte și reduceri la produse sau servicii, noutăți din domeniu, link către articole de interes.
3. al treilea pas este să fidelizezi cititorul, să faci ca relația cu acesta să dureze cât mai mult
În această fază depinde doar de tine să îți întărești relația cu abonații.
Iată ce trebuie să faci pentru a crește șansele de conversie:
- compune un subiect atrăgător. 64% dintre oameni deschid un mail datorită titlului. Acesta trebuie să fie scurt, intrigant și relevant pentru conținut. În general oamenii răspund mai bine dacă văd că mailul este personal, primesc cifre sau au sentimentul de urgență
- scrie un conținut util și interesant. Acesta trebuie să includă întrebări la răspunsuri, să rezolve probleme, să informeze. Nu exagera cu mailuri de promovare sau cu promoții. Include CTA (call to action) și explică ce aștepți de la cititor. Include obligatoriu link către site! Urmărește mailurile primite de la Pinterest sau LinkedIn și vezi cum te trimit mereu către website
- menține frecvența mailurilor la unul lunar sau maxim săptămânal
- include de fiecare dată opțiunea de dezabonare. Toți cititorii doresc să fie siguri că se pot dezabona oricând de la mailurile tale
- personalizează conținutul cu numele primitorului și informații dedicate
- verifică cum arată mailul trimis pe platforme diferite, în format HTML și text, pe desktop și pe mobile. Ca sugestie, poți apela la platforma de testat Litmus
- segmentează audiența și trimite mailuri separate. Este ideal să ai conținut cât mai specializat și apropiat de ceea ce își dorește fiecare tip de cititor în parte
- găsește timpul potrivit de trimitere a mailului. Nu poți ști de la început care este acesta, dar analizează în timp acest aspect și reține când ai cel mai bun rezultat. Diferite studii au arătat că mailurile trimise lunea generează cele mai multe venituri; vezi dacă și la tine funcționează această statistică sau descoperă ziua perfectă
- urmărește, analizează și ajustează procesul de email marketing. Testează diferite subiecte de mesaj, conținut modificat, diferite momente și zile și vezi care sunt cele mai eficiente
Această strategie de promovare online trebuie să fie continuă și mereu în schimbare, pentru a fi cât mai eficientă. Crește mereu lista de contacte și combină email marketingul cu promovarea în social media. Indiferent de rețeaua socială unde ești prezent, include un URL către formularul de înscriere în lista de corespondență.
Tu folosești acest canal de promovare online? Cât de mult te ajută în fidelizarea audienței?