Cum să construiești relații solide și de durată cu cititorii tăi?

Când ai un blog sau afacerea ta online, este important ca în strategia de marketing pe care o dezvolți să te concentrezi pe construirea unor relații durabile și solide cu cititorii și consumatorii tăi. Mesajele transmise acestora trebuie să fie interesante și utile, nicidecum preponderent de promovare. Oamenii interacționează și preiau informații de la cei pe care îi cunosc, îi plac și în care au încredere. De aceea relația cu fanii este semnificativă pentru succesul tău! Procesul de relaționare necesită timp și efort continuu, dar îi va determina pe aceștia să revină și să te promoveze mai departe.

Relatii cu cititorii

Mai ales la început, când numărul cititorilor este mic, fiecare email la care răspunzi, fiecare întrebare sau comentariu de pe rețelele de socializare reprezintă primul pas în construirea unei relații. Încearcă să transformi vizitatorii în consumatori fideli pentru că cei deja existenți și mulțumiți reprezintă cea mai bună metodă de creștere și promovare pentru tine.

Iată principalele canale de marketing unde poți să-ți dezvolți relații solide și regulile de urmat pentru a avea succes:

 E-mail marketing

După ce un vizitator ajunge prima dată pe site, dacă te place și vrea să mai afle noutăți de la tine, oferă-i posibilitatea să îl înscrii în lista de contacte.

  • scrie un newsletter lunar sau cel mult săptămânal util și captivant. Nu agasa cititorul cu promoții sau articole de promovare.  Acesta vrea să afle informații interesante, nu să primească mesaje de marketing.
  • include opțiunea de dezabonare în orice email trimis. Cititorul are dreptul să se răzgândească și să decidă că nu mai vrea să primească mailuri de la tine.
  • procesul de înscriere la newsletter trebuie să fie rapid și intuitiv. Nu include multe validări sau câmpuri de completat.
  • după ce un cititor s-a înscris în baza ta de date, trimite mail de confirmare și mulțumire.
  • invită pe cei care primesc mailuri să se conecteze cu tine și pe rețelele sociale unde ești prezent. În acest fel aceștia se vor simți mai implicați, iar tu vei avea mai multe canale de comunicare cu ei.

Social media

  • distribuie poze și descrie momente “behind the scene” pe rețelele de socializare. Cititorii și consumatorii fideli vor fi curioși să afle povești din spatele posturilor de pe blog. Ei pot afla detalii despre autor, despre hobby-urile tale în afara blogului.
  • descoperă unde sunt cei mai mulți dintre fanii tăi și menține relația cu aceștia pe rețelele de socializare. Pune-le întrebări, cere-le sugestii de articole pe care îi interesează și despre care poți scrie, vino cu idei care îi motivează să interacționeze.
  • ai grijă ca datele de contact din social media să fie aceleași în toate rețelele, să fie corecte și actualizate. Completează secțiunea “About” cu detalii relevante.

Nu uita, social media nu este doar un canal unde să-ți promovezi produsele și serviciile. Este în primul rând un canal puternic unde poți comunica cu audiența!

Recompense

Motivul principal pentru care oamenii dau Like la o pagină de brand pe facebook sau îți dau adresa de email este că vor ceva în schimb. În e-commerce cel mai convingător este cuponul de reducere. Dar nu întotdeauna este vorba de bani, mai ales atunci când nu poți oferi asta. Poți în schimb da newsletter-uri și materiale exclusive, ebook-uri sau ghiduri gratuite.

  • fii sincer cu cititorii și nu promite ce nu le poți oferi.
  • mulțumește-le și spune-le că le apreciezi contribuția.

Fii mereu activ în relația cu fanii ca să nu te uite, dar nu exagera!

Tu ce metode aplici pentru a-ți păstra cititorii și consumatorii?

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *