Consumatorii sau cititorii care s-au înscris în lista de corespondență sunt importanți pentru tine pentru că sunt deja fidelizați și te pot recomanda mai departe. E bine să construiești o relație durabilă și solidă cu aceștia, să le ceri feedback, sugestii și să ții cont de dorințele acestora. Pe de altă parte, trebuie să le dai șansa de dezabonare în caz că nu mai vor să primească mail-uri de la tine.
Ca să nu opteze în acest sens, respectă următoarele reguli pentru a evita greșeli esențiale în mail-urile trimise către aceștia:
1. Nu include multe imagini în corpul email-ului
În cazul conținutul de email, cu cât e mai simplu, cu atât e mai bine. Acesta trebuie să fie succint și atragător, cu text relevant și convingător; deși conținutul de marketing e din ce în ce mai vizual, mailurile nu trebuie să fie dominate de imagini. Mailul este menit să te convingă rapid de o acțiune sau să te informeze, nu are sens să distragi cititorul cu conținut vizual excesiv.
2. Nu scrie mesaje prea lungi
Așa cum pentru postările pe blog există o regulă de lungime de minim 500 de caractere dacă vrei să fie un post convingător, așa și textul email-ului e nevoie să fie limitat la maxim 150-200 de cuvinte. De cele mai multe ori e greu să te limitezi la atâtea, dar e necesar ca postul doar să anunțe un nou articol pe blog, nu să îi facă rezumatul 🙂 .
În e-mail trebuie inclusă doar o informație importantă și astfel să-l convingi pe cititor să ajungă mai departe pe site sau blog.
3. Nu include link-uri peste tot în e-mail
Eu personal când primesc un e-mail cu linkuri externe care mă trimit cine-știe-unde, primul lucru la care mă gândesc este SPAM și apoi ștergere. Nu vrei să se întămple la fel și cu mesajul trimis de tine, nu?
Include un singur link în conținutul mail-ului dar abia după ce transmiți motivele pentru care cititorii ar fi interesați să meargă mai departe. Alege înțelept să trimiți destinatarul mail-ului către noul post de pe blog, pagina dedicată unei promoții de interes pentru acesta sau unei acțiuni.
4. Fără mailuri exclusive sau preponderente care cer bani
Sigur nu vrei ca audiența ta să se gândească imediat ce primește un mail de la tine că mai vinzi un serviciu, un ebook sau un bun la promoție. Pentru asta e nevoie să trimiți mult mai multe mailuri doar de informare și educare a consumatorilor decât cele de monetizare a site-ului. Deși acestea din urmă reprezintă obiectivul final pentru orice business online, nu trebuie să agasezi cititorul cu mesaje promoționale, ci mai degrabă convinge-l că vrei să-l ajuți și că dezvolți un business în primul rând pentru el. Monetizarea va veni ulterior dacă reușești acest pas!
5. Nu trimite mailuri care nu ajută sau nu comunică ceva important pentru cititor
În primul rând nu considera că mail-urile cu tips&tricks sau tutoriale how-to sunt potrivite doar pentru blogurile experților dintr-un anumit domeniu. Nicidecum! Așa cum motivam într-un articol anterior, din ce în ce mai multe site-uri de companie care vând servicii sau bunuri au început să dezvolte un blog. S-a dovedit eficiența acestuia din urmă pentru fidelizarea clienților deja existenți sau potențiali, de aceea mail-urile cu informații utile pot veni și din partea companiilor.
Cel mai important aspect este că mail-ul trimis e scurt și e nevoie să convingă foarte repede. De aceea trebuie să fie extrem de util și să informeze rapid, mai ales că nu este un mail de răspuns, ci trimis din propria ta inițiativă celor din lista de contacte.
6. Nu scrie mailuri impersonale cititorilor
Dacă tot ceea ce faci în mail-urile trimise este să vinzi, să convingi pentru o acțiune și să vorbești cu un ton impersonal, cititorii nu vor simți vreo legătură personală cu tine. De aceea încearcă să scrii mail-ul ca unui prieten și vei avea mai multe șanse să câștigi încrederea cititorului și să construiești o relație solidă.
Dacă eviți aceste greșeli, campania ta de promovare online pe e-mail are șanse mari de reușită. Experimentează mesaje noi, cât mai eficiente și aplică tehnicile de e-mail marketing sugerate de mine.
Buna pagina. Super continut, la fel si design. Intr-un cuvant, aveti un site cu care va puteti mandri!