Știm cu toții că în prezent dacă nu ești vizibil online nu ai nicio șansă de succes în lumea businessului, cu atât mai mult cu cât ești la început și ai nevoie să te faci cunoscut. Notorietatea apare în timp, dar mai întâi trebuie să ai audiență, să te remarci în domeniul tău de activitate sau pe nișa ta de blogging. Poți să ai un site perfect și o afacere cu potențial de creștere, dar să rămâi invizibil pentru motoarele de căutare. De asemenea poți atrage vizitatori pe site, dar să nu fie cei pe care ți-i dorești, care să comenteze, să spună și altora, să revină pe site și să devină consumatori sau cititori fideli.
Ca să te marketezi eficient trebuie neapărat să știi care este audiența ta țintă. Astfel poți alege canalele de comunicare potrivite în care să investești timp și bani. Este important să analizezi domeniul în care vrei să te dezvolți, să studiezi concurența, să te documentezi și să fii mereu în temă cu schimbările. Doar așa reușești să fii competitiv, să te adaptezi ușor și rapid, să ajustezi strategia de promovare pentru a rămâne printre rezultatele motoarelor de căutare.
Eforturile tale de promovare au ca obiectiv remarcarea în mediul online. Pe de o parte poți recurge la publicitate plătită, dar cea mai eficientă metodă pe termen lung este să îți crești autoritatea. Nu este ușor, dar poți să reușești dacă înțelegi exact ce înseamnă autoritatea site-ului. Dacă motoarele de căutare te vor remarca și vor considera site-ul tău relevant, cu siguranță că vei apărea printre rezultatele organice. Este un adevărat succes pentru că ți s-a acordat încredere și importanță datorită conținutului și tehnicilor de promovare.
Altfel spus, conținutul autentic și valoros al site-ului este cea mai bună metodă intrinsecă de promovare gratuită. Evident că trebuie îndeplinite mai multe aspecte tehnice care să permită remarcarea acestui conținut relevant. Dar despre acestea vă voi dezvălui într-un articol viitor cu regulile SEO.