Întrebarea se referă la blogurile de companie și cele de brand personal, de remarcare a expertizei într-un anumit domeniu. Există și bloguri de tip jurnal în care oamenii povestesc diverse întâmplări sau descriu trăiri din viața personală, dar nu despre acestea vreau să vorbesc în acest articol.
Blogul înseamnă conținut, comunicare și promovare. Să vedem cum ne ajută acesta în toate cele trei direcții.
Conținutul – dacă este unic , valoros și frecvent actualizat va fi remarcat și iubit de către motoarele de căutare. Drept urmare, traficul din rezultatele organice către site-ul tău de companie sau brand va crește. Ca să ajungă lumea la tine căutând o informație pe net, un serviciu sau un produs, este de dorit să apari pe prima pagină din motoarele de căutare (53% dintre oameni apasă pe primul rezultat, deci e clar că merită să depui tot efortul pentru un conținut remarcabil). Despre regulile pe care trebuie să le aplici pe blog și pe site în general pentru optimizare, vă descriu într-un articol dedicat SEO. Evident că nu trebuie să scrii primordial pentru ca roboții motoarelor de căutare să te găsească mai ușor, ci pentru ca audiența ta să te placă și să te recomande.
Comunicarea – este de asemenea un scop important al blogului. Fie că apar noutăți în domeniu și scrii despre asta într-un articol, fie prezinți review-uri ale unui produs/serviciu, un video interesant, important este să transmiți aceste informații pe blog. Eu de exemplu sunt mai tentată să apelez la servicii sau să cumpăr produse online de pe site-urile care au un blog actualizat și atractiv. Blogul creează relații mai solide cu actualii sau potențialii clienți!
Ca să te conving, conform statisticilor Hubspot, companiile cu blog pe site au cu 55% mai mulți vizitatori lunar, iar site-urile cu servicii de consultanță/expertiză obțin lunar lead-uri cu mai mult de 88% dacă își dezvoltă un blog. Blogul este menit a încuraja audiența să placă brand-ul și să aibă încredere în produsele/serviciile acestuia.
Orice postare de pe blog trebuie să aibă butoane de share pe rețelele sociale; conținutul interesant este unul dintre cele mai importante motive pentru care oamenii urmăresc un brand în social media.
Promovarea – 37% dintre marketeri consideră că blogul este este cel mai important conținut de promovare (eng. content marketing). Și 80% dintre consumatori se informează de pe blog. Deci este evident cât de importante sunt postările aici 🙂
Ca orice canal de promovare și conversie, acesta trebuie inclus într-o strategie de marketing pe termen lung, tratat cu implicare și devotament (eventual buget în cazul unei companii care angajează om dedicat menținerii blogului), cuantificat.
Iată câteva sugestii de aplicat pentru a avea un blog eficient:
- articolele de pe blog trebuie să aibă legătură cu brandul personal sau de companie; chiar dacă o idee ți se pare excelentă, vezi mai întâi dacă se potrivește cu strategia de promovare
- editează articolele; după ce ai scris un post, petrece ceva timp ca să-l recitești și să observi eventualele greșeli de exprimare sau gramaticale
- identifică beneficiile produsului/serviciului pe care îl descrii în articol, nu doar caracteristicele acestuia
- include imagini, nu doar povesti; oamenii rețin peste 80% din imagini, doar 10% din ceea ce aud și 20% din ceea ce citesc
În loc de încheiere: calitatea este mai importantă decât cantitatea; nu trebuie să postezi zilnic, dacă nu ai ceva absolut impresionant, dar în schimb e de preferat să petreci ore pentru a publica un articol reușit!
Tu de câte ori postezi pe săptămână? Preferi articole dese sau mai rare dar excelente?