Cum te ajută contul de business Pinterest?

Am mai spus-o și mă repet că îmi place foarte tare Pinterest, mai ales de ceva timp de când mă documentez intens despre marketing online și văd cât de mult mă ajută.  Am descoperit funcționalități utile și modalități de setare eficiente care o diferențiază de alte rețele de socializare.

Business Pinterest

În primul rând Pinterest nu are ca scop fundamental conectarea între oameni, ci urmărește să facă legătura între oameni și interesele, pasiunile lor! Celelalte rețele sociale sunt preponderent de socializare, pe când utilizatorii de Pinterest fie au mentalitate  de cumpărător și se documentează asupra articolelor pe care le caută și intenționează să le cumpere, fie colecționează documentație pentru domeniul în care scriu sau prestează servicii. O altă diferență este organizarea conținutului pe colecții de pin-uri și posibilitatea de a urmări un anumit board și nu tot profilul celui care are pin-ul.

Deși lansată în  martie 2010, conturile de business au apărut pe Pinterest abia în noiembrie 2012 și din acel moment tot mai multe companii folosesc acest canal de promovare în strategia lor de marketing. Mulți deținători de companii au fost inițial reticenți și nu credeau că această rețea de socializare li se potrivește. Dar Pinterest poate fi folositoare oricărui brand care are o poveste vizuală, de la agenție de turism, salon de cosmetică, la orice tip de activitate. Important este să folosești imagini care duc la articole de pe blog, la produse pe site-ul de comercializare online, la servicii prestate de tine. Poți include sfaturi utile bazate pe expertiza în domeniul în care te dezvolți, imagini din timpul procesului de creație, info-grafice realizate de tine.

De aceea recomand să treci de la contul personal la cel de business în caz că ai unul deja și vrei să te remarci ca și profesionist (blogger, consultant, designer, fotograf, etc). Dacă nu ai cont, poți să-ți faci direct unul de business (spre deosebire de Facebook sau LinkedIn unde trebuie să ai unul personal mai întâi). În caz că vrei să ai un profil personal și unul de business este foarte important să le separi și să le folosești în interese diferite!

Eu mi-am făcut deja un cont de business și voi aplica toate regulile și setările pe care ți le prezint mai departe. M-a convins procentul de 54% dintre pin-uri care zilnic duc către bloguri. Restul pin-urilor sunt distribuite astfel: 18% către site-uri de brand, 16% galerii foto, 10% site-uri de cumpărături online și 2% media, știri.

Care ar fi avantajele unui cont de business pe Pinterest?

Site-ul brandului pe care vrei să îl promovezi pe Pinterest este verificat (ai două opțiuni: prima ar fi să încarci un fișier HTML pe server sau să verifici cu un META TAG  http://www.jeffbullas.com/2012/11/07/how-to-verify-your-pinterest-account-and-why-you-should). Dacă este validat, încrederea în conținutul publicat de tine crește.

Ai acces la Pinterest Analytics care îți permite să analizezi metrici sociali și la alte instrumente care te ajută în activitatea de promovare (Rich Pins, butonul de Pin It, construirea unui Widget pe care să îl inserezi în site, abonarea la mail-ul cu noutățile din Pinterest).

Să îți detaliez pe rând toate instrumentele pe care le poți folosi după ce ți-ai setat un cont de business:

  • Pin It Button: instalează acest buton pe site-ul tău și inserează câte o poză care poate fi pin-uită pe fiecare pagină, pentru fiecare produs sau serviciu, la fiecare articol. Aceste pin-uri reprezintă trafic către site și de îndată ce ai site-ul verificat poți analiza în Analytics care dintre acestea sunt cele mai numeroase
  • Promoted Pins: acestea vor fi accesibile în curând, te poți înscrie pe lista de doritori, doar pentru companiile din SUA
  • Analytics: cu ajutorul acestui instrument generezi rapoarte pentru a urmări evoluția în timp a unor metrici dintre care cei mai importanți sunt Unique pinners (numărul de oameni care au dat pin de pe site-ul tău), Impressions (cei care au văzut pin-uri), Referral Traffic (utilizatorii de Pinterest care au ajuns de aici pe site) și Popular Pins (ce conținut de pe site-ul tău este cel mai popular și apreciat)
  • Widget Builder: aici poate fi customizat butonul de Pin It  după preferințele tale
  • Brand Guidelines: include sugestii de folosire a brandului Pinterest în politica de marketing
  • Get our newsletter: dacă vrei să fii anunțat de modificări sau noutăți, te poți înscrie în lista lor de comunicare
  • Rich Pins: adaugă detalii pin-urilor pentru a le face mai folositoare și pentru a converti mai bine; există 5 categorii și anume Place Pins (pin-urile includ hartă, adresă și număr de telefon), Article Pins (pin-urile de acest tip prezintă titlul articolului, autorul și descrierea conținutului), Product Pins (afișează prețul în timp real, disponibilitatea produsului și de unde poți să-l cumperi; de asemenea cei care pin-uiesc primesc notificare când scade prețul acestor produse), Receipe Pins (aceste pin-uri enumeră ingredientele rețetelor, timpul de gătit și modul de servire; sunt clasificate în vegan, vegetarian, fără gluten și paleo), Movie Pins (indică scoring-ul și distribuția filmului și review-uri ajutătoare).

Și acum câteva sfaturi pentru a dezvolta un cont de business remarcabil care să te ajute în strategia de promovare pe Pinterest:

  • folosește imagini atractive, luminoase, în culori vii și fără fețe umane
  • imaginea e de preferat să fie stilul portret (3:4, 4:5) și nu landscape
  • cel mai bine este să postezi între 2 p.m.- 4 p.m. și 8 p.m.- 1 a.m., cel mai puțin Vinerea și Sâmbata (un utilzator de pinterest petrece în medie 98 de minute pe luna aici și e de dorit să vadă cât mai multe dintre pin-urile tale)
  • scrie mereu o descriere pin-urilor tale cu keywords și hashtags (cea din urmă este noua regulă de SEO care câștigă teren în fața cuvintelor cheie)
  • integrează contul cu Facebook, Twitter și alte rețele sociale
  • dă share la unele pin-uri pe Google+
  • când creezi un board, include cel puțin 10 pin-uri și scrie o descriere relevantă
  • răspunde la comentarii și întrebări
  • fii răbdător; este greu să crești o listă de followeri
  • folosește “secret boards” unde să îți salvezi pin-uri de documentare și inspirație
  • experimentează, testează mereu lucruri noi
  • nu uita: calitatea este mai importantă decât cantitatea (Pinterest este o colecție de imagini curatate de către utilizatori și este important să prezinți celor care te urmăresc pin-uri alese cu grijă și utile pentru ei)
  • include pin-uri în newsletter-ul tău
  • adaugă testimoniale în board-urile tale
  • board-rile tale trebuie să includă pin-uri către conținut extern, dar și către pagini relevante de pe site-ul tău (link-ul către site-ul propriu trebuie să fie cel lung, cel scurt poate fi considerat spam)
  • schimbă pozele cover ale board-urilor din când în când (eu le schimb lunar)
  • fii prezent în Group Boards (îți recomand să folosești PinGroupie și să ții cont în alegerea ta de grupurile cu un număr mare de likes, repins și cu “last updated” o dată cât mai recentă)
  • gândește vizual, fii creativ și folosește-ți imaginația

Dacă ai citit aceste reguli de setare a contului de business și sugestiile de eficientizare, ești pregătit să începi! Spune-mi părerea ta despre experiența pe Pinterest și cât de mult te ajută această rețea de socializare!

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>