Cum mă ajută Facebook Insights?

Dacă te-ai decis să dezvolți o pagină pe Facebook, sigur îți dorești să folosești cât mai eficient acest canal de promovare online. Sunt necesare în primul rând două condiții: să postezi suficient de des și să ai un conținut optimizat și adaptat fanilor tăi.

Cum poți face asta?

Facebook insights

Facebook pune la dispoziția administratorilor de pagini un instrument de analiză care merită exploatat. Facebook Insights generează indicatori relevanți pentru a te ajuta să postezi cât mai eficient pentru audiența target.

Să vedem acum care sunt metricii de care trebuie să ții cont în analizele tale și mai ales cum interpretezi corelațiile dintre aceștia:

1. Likes

Acest tab afișează numărul de Like-uri și evoluția acestora pe zile într-un interval de timp ales de tine. Acestea pot fi organice (naturale, gratuite) sau plătite în caz că ai apelat la publicitatea prin Facebook. De asemenea vezi de unde au venit aceste Like-uri: direct de pe pagină, prin sugestia fanilor pentru pagină sau din postarea altcuiva care face referire la aceasta.

Corelează like-urile cu postările dintr-o anumită perioadă pentru a vedea care dintre acestea au avut impact semnificativ.

E normal să te bucuri când crește numărul de fani, dar nu uita că ajută doar la creșterea notorietății brandului și nicidecum nu influențează poziționarea site-ului în rezultatele motoarelor de căutare!

2. Reach

Numărul indicat reprezintă totalul celor cărora le-a fost afișat postul tău fie el organic sau plătit. În articolul meu despre Facebook am detaliat algoritmul de afișare a posturilor în News Feed și ce să faci ca să ai un ”reach” cât mai mare.

Este important ca un număr cât mai mare dintre aceștia să aibă o reacție la postul tău: like, comentariu sau share. Orice acțiune a vreunui fan va fi văzută de lista lui de prieteni și va crește implicit expunerea paginii tale.

Ține cont și de numărul de ”unlike”, ”hide post” sau ”spam”. Înțelege unde ai greșit și ajustează numărul și conținutul postărilor! Postările tale trebuie să fie utile și nu mai dese de 3-4 ori pe săptămâna!

3. Visits

Acest indicator îți arată de câte ori a fost vizitat fiecare tab al paginii de Facebook.

Dacă pagina ta are taburi separate pentru serviciile sau produsele pe care le promovezi este esențial să urmărești evoluția cifrelor de aici. Ele îți evaluează aprecierea pentru fiecare produs sau serviciu în parte.

4.  Posts

Aici poți vedea care dintre postări au avut mai multe reacții din partea fanilor: cele cu link către un articol, cu text, poză sau video. De asemenea afli zilele și orele cele mai potrivite să postezi, atunci când fanii tăi sunt online în număr cât mai mare.

5. People

Fanii tăi, cei care văd posturile tale și cei care au reacții sunt împărțiți procentual pe sexe și intervale de vârstă. Găsești și informații demografice precum țara, locația și limba vorbită.

Cu aceste ultime detalii poți să îți faci o impresie despre ce e bine să postezi, când și cui să te adresezi.

Nu uita, aceste date se modifică în timp și de aceea trebuie să analizezi periodic acești indicatori și să ajustezi postările în funcție de ceea ce aduce cele mai bune rezultate!

Fii mereu activ și experimentează!

Spune și altora de articol:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *