Te-ai convins deja cât de importantă este expunerea și promovarea pe rețelele de socializare, dar știi cât de important este să analizezi rezultatele obținute din promovarea în social media?!
Ți-ai făcut o strategie de marketing în mediul online și ai depus eforturi enorme să te promovezi, așa că e momentul să înțelegi motivele pentru care e nevoie să măsori rezultatele acestei strategii:
1. înțelegi ce funcționează sau nu și de ce
În acest sens, după ce ai publicat sau distribuit conținut pe rețelele de socializare, urmărește ce angajament a generat acesta. Cei mai importanți metrici de evaluare sunt Likes, Comments, Retweets, Shares, Repins, +1s. Vezi care este numărul acestora și evoluția în timp corelată cu următorii indicatori:
- momentul din zi când se dovedește a fi cel mai bine să postezi
- care este frecvență potrivită a postărilor
- ce tip de conținut generează cele mai multe reacții – text, fotografii, link-uri, video
Analizează în permanența relația pe care o ai cu fanii și cei care te urmăresc pe rețelele sociale. Folosește de asemenea rapoartele pe care le ai la dispoziție pentru paginile de brand Facebook Insights, Twitter Analytics, Pinterest Analytics. Mai nou facebook a lansat un nou instrument util de analiză Audience Insights. Aici poți vedea date demografice ale audienței tale, ce pagini le plac fanilor, locația lor în caz ca este relevantă pentru brand, cât de des se loghează aceștia pe facebook și de pe ce device.
2. vezi care rețele sociale ți se potrivesc cel mai bine
Există in prezent numeroase rețele sociale unde poți activa ca și pagină de brand sau business. Iar pentru fiecare, planul de promovare este diferit și consuma timp. Poți fi prezent pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram, Pinterest și multe altele, dar cel mai bine este să te concentrezi acolo unde este audiența ta!
Analizează metricii sociali, identifică unde ai rezultate mai bune și investește resurse în campaniile de promovare din aceste rețele de socializare.
3. descoperi de unde vin cititori și consumatori noi pe site
Este important să interacționezi cu fanii pe rețelele sociale pentru a crea relații solide, dar scopul final este ca aceștia să vină pe site și să devină consumatori fideli. De aceea îți recomand să analizezi în Google Analytics ce rețele sociale aduc mai mulți vizitatori noi pe site și comportamentul acestora odată ajunși aici.
4. te ajută să îți stabilești obiective în strategia de promovare online și să urmărești îndeplinirea acestora
Orice campanie de promovare în social media trebuie să aibă un scop bine definit. Doar așa poți urmări o evoluție și dacă obiectivele stabilite au fost realiste. Poți să urmărești într-o anumită perioadă de timp câte share-uri ai obținut (numărul de like-uri pe facebook nu mai e demult un ideal decât pentru vanitate), câți urmăritori ai pe Pinterest sau Twitter, câte comentarii ai generat pe Google+.
Tu cum îți evaluezi efortul investit în promovarea pe rețelele sociale?