Atunci când vorbeam despre puterea rețelelor sociale, am amintit că e important să decizi unde vrei să te promovezi. Sunt foarte multe, de aceea trebuie să te dedici celor care se potrivesc cel mai bine activității tale.
Pinterest este o platformă vizuală, unde o imagine face cât o mie de cuvinte. Altfel spus, se potrivește cel mai bine domeniilor unde impactul imaginilor este covârșitor: modă, rețete de mâncare, design și amenajare, arte, turism, galerii foto.
Nu spun că activități din alte domenii nu se pot promova aici, doar că acestea din listă prin definiție conving mai bine cu ajutorul pozelor.
Această rețea de socializare a crescut foarte mult ajungând în prezent la 70 de milioane de utilizatori, dintre care 500.000 sunt pagini de brand. Pentru că se bazează pe imagini și estetică, să nu te surprindă că din totalul celor care folosesc Pinterest 80% sunt femei 🙂
Ultimele statistici demonstrează că Pinterest aduce de 4 ori mai multe venituri per click decât Twitter și cu 27% mai multe decât Facebook și este a patra sursă de trafic!
Convingător, nu?
Înainte să îți setezi un cont de business te sfătuiesc să înțelegi exact cum funcționează Pinterest:
- această rețea de socializare este de fapt o multitudine de colecții de notițe pe care oamenii și le organizează; oamenii caută mereu lucruri să cumpere, experiențe să trăiască, locuri să călătorească, poze să colecționeze. Pinterest îi ajută să păstreze ceea ce îi interesează și cel mai important conectează oameni cu interese, pasiuni, gusturi și valori comune
- pin-urile reprezintă opțiunile oamenilor pentru haine, încălțăminte, bijuterii sau accesorii, pentru locuri de călătorie, cadouri, evenimente, aranjamente florale, design interior, chiar și citate. Aceste pin-uri au link către site-urile de unde provin imaginile. De aceea îți recomand să inserezi butonul de Pin pe site-ul tău!
- board-urile definesc colecții de pin-uri. Ca user de Pinterest poți urmări unul sau mai multe board-uri care te interesează ale celui ce le creează, nu trebuie să ”follow” tot profilul
- când un utilizator caută să se inspire după un cuvânt sau expresie, poate opta să caute pin-uri, board-uri sau pinneri. Eu recomand să cauți ceea ce te interesează în board-uri ca mai apoi să le dai follow dacă merită atenția
- 80% dintre pin-uri sunt de fapt repin, de aceea insist pe importanța unor imagini atrăgătoare care să fie remarcate și redistribuite exponențial pentru că toate pin-urile aduc trafic pe site
- dacă dai ”follow” celor cu interese similare cu tine, e posibil ca unii dintre aceștia să te urmărească și ei pe tine
- indică activitatea ta de pe Pinterest pe Facebook, Google+ pentru un impact vizual al brandului mai mare
- este de preferat să aduci conținut unui repin și să adaugi un comentariu unui pin de pe site
- atunci când dai like la o imagine, aceste like-uri se adaugă la colecția ta din profil, nu se adaugă board-urilor și nici nu sunt afișate celor care te urmăresc
- poți crea și ”secret board” pe care nu le vede nimeni, în care să colecționezi surse de documentare sau planuri de colaborare cu echipa (eu aici îmi salvez info-grafice și statistici pentru articolele mele)
Și câteva limitări de care trebuie să ții cont:
- ai limită de 100.000 like-uri pentru un cont
- poți construi maxim 500 de board-uri
- pin-urile sunt maxim 200.000
- ești limitat să dai follow la 300 de persoane pe zi
- nu e permis să comentezi la mai mult de 3 pin-uri pentru că Pinterest va considera spam
Într-un articol viitor, îți voi povesti despre setările esențiale pentru contul de business, cum să te ajuți de instrumentele oferite ca să analizezi eficiența activității, despre momentele din zi când este cel mai bine să postezi, despre Place Pins (o opțiune extrem de importantă pentru paginile care promovează turismul), Promoted Pins și multe altele.
Mie personal îmi place foarte tare Pinterest și mă ajută în munca de documentare! Pe de altă parte mă relaxează pentru că mă atrage fotografia și mă inspiră pentru locații de călătorie!
Tu ce părere ai? Crezi că te ajută să îți promovezi activitatea sau brandul?