Webstock 2014 a fost prima conferință dedicată social media la care am participat vreodată și m-a surprins plăcut. De aceea nu am ezitat nicio clipă să particip și anul acesta, convinsă fiind că va fi un eveniment reușit. Și așa a și fost, o zi plină de sfaturi de la specialiști, oameni interesanți și care au reușit să se remarce, personalități din online-ul românesc pe care îi urmăresc cu interes, sesiuni interactive și o ocazie perfectă de a cunoște oameni noi. Am ascultat bloggeri, am învățat din workshop-urile din a doua sesiune, am cunoscut oameni cu aceeași pasiune ca și mine, m-am distrat la standurile firmelor prezente… și nu în ultimul rând am revăzut persoane de anul trecut și am cunoscut persoane cu care interacționez în grupuri din mediul online.
Tema conferinței din prima parte a zilei a fost The Game Changers. Pentru că cei care împing lucrurile înainte sunt cei care schimbă regulile jocului, cei care fac lucruri deosebite care impresionează și educă.
Sunt de părere că oamenii care aduc schimbări prin puterea exemplului sunt doar cei care fac lucruri ieșite din comun. Este și cazul lui Andrei Roșu, care ne-a povestit cum dintr-un om sedentar s-a transformat într-un maratonist (7 maratoane și 7 ultra-maratoane pe 7 continente). Mi-a plăcut discursul lejer și motivațional, m-a convins să-i citesc blogul, m-a determinat să nu renunț la viața sportivă în care cred. Ce am reținut de la el: Schimbarea vine cu pași mici, e nevoie doar de voință și disciplină!
Andrea Rossini, reprezentantul VODAFONE Romania și sponsorul principal al evenimentului ne-a prezentat realizările firmei și cât de important este să fii mereu conectat cu ceea ce este important pentru tine. În afara promovării exagerat de evidentă (deh, e sponsorul principal, are acest drept), s-au remarcat prin cifrele prezentate: vânzări în ultimii patru ani a mai mult de 7 milioane de smartphone-uri (populația totală fiind de 20 de milioane?!), au devenit al doilea furnizor de supernet 4G din lume. Cum pot schimba ei regulile jocului? Ajută oamenii să își îmbunătățească stilul de viață prin aplicații care încurajează mișcarea și stilul de viață sănătos și de asemenea unele care vor ajuta persoanele cu deficiențe de vedere.
Dragos Lumpan, fotograful care a reușit un proiect inedit despre transhumanță, ne-a povestit despre perseverență și dorința de a termina un lucru deja început. Încercarea inițială de a reuși un proiect fotografic care să ilustreze procesul transhumanței la români a eșuat, dar nu a renunțat, a căutat sponsori și alte ocazii de fotografiat. Rezultatul este impresionant, reușind prin imagini să descrie o tradiție veche de sute de ani.
Cornel Ilie de la trupa Vunk ne-a povestit evoluția trupei lui, de la o formație pentru care el a fost propriul impresar timp de la 4 ani, la o trupă de succes care umple Sala Polivalentă. Îmi place muzica lor, mi-a plăcut proiectul Orașul Minunilor și a fost o plăcere să-l ascult și acum. Ce am reținut de la el: trebuie să faci lucrurile altfel ca să te remarci (a propos de asta, ați citit cartea Vaca Mov de Seth Godin…cam acesta e mesajul).
O prezență care m-a surprins în mod plăcut printr-un discurs pe care l-am ascultat în întregime (deși inițial nu intenționam) a fost Cabral (recunosc, eram reticentă pentru că încă îl asociez cu emisiunea Un show păcătos). Ce am reținut de la el: e ușor să schimbi ceva, mai greu este să schimbi în bine; totul depinde cât de mult vrei.
Pentru a doua parte a trebuit să aleg între trei secțiuni: online communication & working with brands, blog promotion & video blogging și social media strategy & career.
Anul trecut am fost mai interesată de blogging fiind la început cu proiectul meu, dar anul acesta m-a tentat să aflu sfaturi de strategie de la specialiști în social media și cum să-mi dezvolt o carieră în acest domeniu.
Acum, după cei i-am ascultat pe speaker-i, după ce am avut ocazia să pun întrebări la care am primit răspunsuri peste așteptări, pot spune că am făcut alegerea potrivită pentru mine.
Pe Mugur Pătrașcu de la Ileo îl văzusem și anul trecut și deja știam că este un bun speaker. În acest an mi-a confirmat printr-o prezentare simplă și concretă că cea mai importantă componentă a strategiei de social media este conținutul. Aici trebuie să investești cel mai mult efort material și de timp, nu în promovare…nicidecum nu încerca să promovezi un conținut slab calitativ, nu ai nicio șansă. Mesajul lui a fost: obține maxim de angajament pe unitatea de conținut!
Bogdan Georgescu de la Intel ne-a prezentat strategia B2B a companiei de a face social media și canalele lor de promovare. Deși clienții lor sunt companii, ei investesc în relația cu consumatorii pe rețele sociale și creează conținut B2B pe LinkedIn.
Secțiunea interactivă despre cariera în social media a venit cu părerea unor oameni despre cum e să lucrezi într-o agenție pe de o parte și cum e să lucrezi în departamentul de marketing al companiei angajatoare pe altă parte. Agenția îți oferă mai multă diversitate prin faptul că lucrezi la proiecte diferite, pe când munca în aceeași firmă duce la cunoașterea mai bună a produsului și identificarea creației personale cu compania.
Ce am aflat în urma discursurilor și a răspunsurilor din cadrul acestei secțiuni: este posibil să faci o carieră în social media chiar dacă ai o specializare diferită, dar doar dacă ești suficient de pasionat și perseverent; în domeniul de marketing online devine din ce în ce mai importantă specializarea (rețele sociale, community management, PPC, conversii).
Mădălina Uceanu, o specialistă cu mulți ani de carieră în HR , de care auzisem de ceva vreme, a răspuns tuturor întrebărilor într-un stil concis și realist, deși eram foarte mulți doritori de a primi sugestii. Ne-a prezentat statistici din domeniul social media obținute în urma sondajului de specialitate de pe pagina evenimentului. Ne-a încurajat pe toți cei prezenți să cunoaștem domeniul în care lucrăm și să ne specializăm cât mai mult.
Cel mai mare câștig al prezenței mele la Webstock2015 au fost networking, sentimentul de optimism cu care am plecat, sfaturile pe care le-am primit, oamenii pe care i-am ascultat.
Cea mai mare dezamăgire a fost câștigătorul concursului “personalitatea online a anului” care s-a bazat doar pe numărul de like-uri…Nu cred că Zmenta este cel care influențează mediul online cel mai tare și în niciun caz nu se compara cu mulți alții din lista de posibili câștigători… Intenția concursului este bună, votarea la fel crește sentimentul de angajament al participanților…dar poate că e mai bine să fie cumva jurizat.
În loc de concluzie, abia aștept să pun în aplicare sfaturile aflate în această zi…și să particip la ediția de anul viitor!