Indiferent că ai un cabinet de stomatologie, un studio foto, o cofetărie, un salon cosmetic, o sala de gym, un cabinet de avocatură sau orice business cu locație fixă, dacă vrei să fii găsit este extrem de important să apari în rezultatele motoarelor de căutare în funcție de locație.
Primul pas către optimizarea site-ului îl reprezintă aplicarea regulilor de SEO localizat. Google a venit cu opțiunea de a găsi ce te interesează direct pe hartă ca răspuns la comportamentul utilizatorului în continuă mișcare. Smartphone-urile și tabletele sunt din ce în ce mai des folosite, iar oamenii caută să își rezolve problemele din mers, cât mai repede și aproape posibil.
De aceea, când caută o soluție pentru problema sa, utilizatorul de internet va alege o firmă care i se pare potrivită, iar unul dintre argumentele convingătoare este locația (care vine cu detalii despre orar, metode de a ajunge, hartă, review-uri).
Iată în ce constă strategia de implementare SEO localizată:
1. Locație alături de cuvinte cheie
Ideal ar fi ca acestea să apară împreună în URL, în titlul paginii sau în Heading 1. Nu uita că motorul de căutare Google este foarte avansat acum și înțelege variațiile cuvintelor cheie, de aceea nu e nevoie să le folosești exagerat de mult. Este obligatoriu să incluzi locația afacerii în landing page, într-o poziție foarte vizibilă.
2. Implementare Google My Business
Te va ajuta să fii mai vizibil și să te conectezi mai ușor cu clienții și vizitatorii site-ului care te caută în motorul de căutare, pe hartă sau pe Google+. Ești mai ușor de găsit dacă apari pe o hartă atunci când utilizatorul de internet caută serviciul tău într-o locație anume. Acesta poate afla instantaneu informații despre afacerea ta, orele de program, date de contact și cum ajunge la tine. Pe lângă acestea, poate evalua rating-ul afacerii și poate citi părerile altor clienți. De aceea te sfătuiesc să actualizezi mereu informațiile incluse aici imediat ce apare vreo schimbare. Este cu atât mai important să folosești Google My Business cu cât acesta poate fi accesat de pe orice device sau desktop, iar tu poți descărca aplicația pe telefon ca să ai acces la datele de aici în orice moment.
3. Linkuri, cât mai multe linkuri valoroase
Valoarea unui link este cu atât mai mare cu cât link-ul primit este de la o afacere relevantă inclusiv pentru locația ta. Și nu există impact mai mare asupra rank-ului organic decât linkurile semnificative obținute în timp. În timp acestea pot duce la parteneriate de afaceri și de multe ori acestea se bazează pe locație.
Tu ai văzut cum arată în căutările Google rezultatele organice pentru afacerile care au implementată strategia locala de SEO? Nu ți se par mai convingătoare? Dacă da, aplică regulile de mai sus și vei vedea diferența!