Facebook-ul pare la prima vedere doar o rețea de socializare cu prietenii și totodată o metodă sigură de pierdere a timpului. Dar nu se rezumă doar la asta (deși în mare parte cam la asta folosește!). Sunt oameni interesați care folosesc această rețea pentru a rămâne informați și în legătură permanentă cu domeniul de interes și paginile urmărite. De cealaltă parte, sunt companiile și persoanele publice care încearcă prin pagina lor de facebook să crească o comunitate în jurul lor.
Importanța paginii de facebook în creșterea notorietății și audienței a crescut pe de o parte datorită creșterii numărului de conturi facebook (în Romania acesta a ajuns deja la 8 milioane de utilizatori) și de cealaltă parte companiile au realizat eficiența prezenței pe rețelele sociale.
Eu personal folosesc de ceva vreme profilul personal de facebook pentru a urmări companii, bloguri și persoane publice și pentru a fi mereu informată de schimbările din social media. Despre cum setez profilul în acest scop voi detalia într-un articol viitor.
În acest articol însă doresc să îți prezint cam ce trebuie să urmărești când postezi pe pagina de facebook, fie ea a unei companii sau a unui expert/consultant într-un anumit domeniu. Este important ca postările să fie cât mai corect concepute și prezentate, pentru a fi cât mai eficiente, cu atât mai mult cu cât reach-ul organic pe facebook a scăzut foarte mult.
Iată care sunt regulile de bază pe care trebuie să le aplici pentru o eficință maximă:
1. În primul rând trebuie să știi ce urmărești cu postul respectiv și să îl creezi în așa fel încât să își atingă scopul. Fie că dorești să încurajezi comentariile pentru a crea o comunitate în jurul brandului, fie vrei ca cititorii să share-uiască postul, să inițiezi o dezbatere pe un anumit subiect, să generezi trafic către blog-ul personal de expertiză sau de companie, să anunți o promoție sau lansare de produs, e nevoie ca postul să fie clar și să se ințeleagă scopul urmărit.
2. Postul trebuie să genereze “engagement”, de aceea e nevoie de call to action scurt și clar sau de relaționare directă cu fanii. Cere părerea despre un produs pe care dorești să îl lansezi și află ce își dorește audiența, află opțiunea din mai multe variante posibile ca răspuns la un topic, încurajează participarea cu poze sau idei prin concursuri și tragere la sorți. În niciun caz nu povesti în mod redundant despre produsele și seviciile tale, nu fă descrieri tehnici detaliate pe pagină. În primul rând implică fanii și fă-i să se simtă ca parte a unei comunități. Oferă-le mulțumiri și chiar avantaje prin cupoane și informare preferențială pe pagina de facebook. Fanii activi și mulțumiți sunt cei care marketează cel mai bine brandul tău!
3. Include mereu o poză și/sau link în post. Statistic vorbind, posturile cu poze au generat cu 39% mai mult angajament decât cele fără poză. Deschide facebook-ul și caută mai multe pagini ale companiilor de succes si vei vedea că toate postările acestora au poze. Sfatul meu este să creezi diferite tipuri de posturi: link către articole de pe blog, poze de la evenimente și milestone-uri ale companiei, video-uri, poze creative, oferte, tips&tricks. Fii creativ și original în crearea de conținut pe pagina de facebook!
4. Postul e nevoie să fie scurt, să transmită un mesaj clar și simplu. Este cu atât mai eficient cu cât are mai puține caractere, ideal între 40 și 70. Chiar și așa, toate postările trebuie să fie clare și relevante, pozitive și să dezvolte identitatea de brand. Nu e potrivit să postezi poze cu pisici sau filmulețe haioase chiar dacă ți se par distractive, pentru că fanii nu asta apreciază la o pagină de brand!
5. Nu exagera cu postările promoționale. Cel mai bine este să urmezi regula de 80/20 între posturile educaționale sau de angajament cu fanii și cele de promovare a unui produs sau serviciu. Este evident că unul dintre motivele pentru care urmăresc fanii pagina de facebook este de a fi informați despre oferte sau noi produse, dar important este să nu tranformi pagina într-o prezentare exclusivă a acestora din urmă. Cel mai adesea oferă informații utile din domeniu, dezvoltă subiecte noi pe blogul de companie, împărtășește tips&tricks din domeniul tău de expertiză. Te sfătuiesc să îți cunoști foarte bine audiența pentru a scrie despre ceea ce îi interesează, raspunzându-le la întrebări și venindu-le în ajutor cu articole detaliate și de asemenea să încerci să creezi o comunitate care să se identifice cu brandul de companie!
6. Publică postul potrivit la momentul potrivit. Nu există o zi sau o oră ideală de postare pe pagina de facebook a brandului. În schimb poți analiza în facebook insights când sunt prezenți cei mai mulți dintre fanii paginii (ziua și ora) și care dintre tipurile de posturi au cel mai mare angajament. Repet însă, trebuie să fii creativ și să diversifici tipurile de postări, nu să te rezumi doar la cele care într-o anumită perioadă au avut un angajament mai mare. Sunt bine de stiut aceste statistici, dar nu te limita doar la ele. De asemenea, numărul ideal de posturi este de 5-10 ori pe săptămână pentru a nu sufoca fanii, dar suficient pentru a-i face să nu te uite și pentru a-i păstra interesați și informați.
7. Include hashtaguri. Una din tendințele în social media pentru 2015 este utilizarea hashtagurilor relevante pentru conținut. Cu atât mai mult cu cât postul e musai să fie scurt, importanța hashtagului este și mai mare. Analizează și concentrează mesajul postului într-un hashtag atragător și de succes!
Aplicând aceste reguli în strategia de marketing a brandului pe facebook, cu siguranță vei avea mai mult succes prin crearea de relații stabile și de durată cu fanii și clienții!