Atunci când construim un site sau un blog, trebuie să ținem seama de structura domeniului și a URL-urilor care apar în browser, pentru a fi cât mai clare și sugestive atât pentru cititori cât și pentru roboții motoarelor de căutare.
Iată câteva reguli de bază în construcția URL-urilor:
1. Să fie ușor citibile de către vizitatorii site-ului
Cu cât sunt mai ușor de citit de către oameni, cu atât mai mult înseamnă că URL-urile sunt eficiente în viziunea roboții motoarelor de căutare. Experiența utilizatorilor pe site a fost mereu un criteriu de evaluare din punct de vedere SEO. În prezent, gradul de interacțiune a cititorilor cu site-ul vizitat este și mai important în determinarea utilizatorilor importanți pentru fiecare site. Pe scurt, URL-urile trebuie să fie citibile, ușor de înțeles și corelate cu conținutul.
2. Să conțină cuvinte cheie
Da, este adevărat că nu mai sunt apreciate cuvintele cheie care apar în mod excesiv în conținut, URL-uri sau Page Title-uri. Ba chiar din contră, riști să fii penalizat deoarece acest procedeu e considerat spam în prezent. Dar nu zice nimeni că keywords-urile nu mai sunt utile, atâta timp cât sunt folosite cu măsură și sens.
În primul rând, acestea indică cititorului care vede URL-ul pe o rețea de socializare sau îl primește pe email, despre ce este vorba în pagina respectivă.
În al doilea rând, atunci când în pagina de rezultate la o interogare în Google apar URL-rile paginilor, cuvintele cheie vor fi bolduite și bine-înțeles mai evidente. URL-urile paginilor reprezintă unul dintre cele mai importante criterii de alegere a unei pagini din rezultatele Google.
3. Să nu conțină elemente numerice
Este evident cât de inestetice sunt URL-urile dinamice de tipul http://abcmkt.ro/?p=1508.
De aceea sfatul meu este să construiești mereu URL-urile static, să le denumești relevant pentru pagina respectivă.
Pentru site-urile dezvoltate cu ajutorul CMS-urilor, nu ar trebui să fie o problemă, pentru că majoritatea acestora permit denumirea URL-urilor. Pentru magazinele online care vând numeroase produse din diferite categorii, a devenit foarte importantă denumirea URL-ului în funcție de produs.
4. Preferabil să fie mai scurte decât lungi
Un URL poate fi relevant și e mai ușor de citit dacă este mai scurt. Asta nu înseamnă că nu poți avea URL-uri de 50-70 de caractere…Doar să nu depășească 100, caz în care poate te gândești la o redenumire.
Evident că motoarele de căutare nu au o problemă de citire a acestora, dar în schimb aceste URL-uri foarte lungi își pierd din usabilitate pentru cititori. Și mă refer aici la ușurința cu care aceștia pot copia URL-urile pentru a le distribui în social media, căpătând astfel expunere și valoare.
5. Să fie corelate cu conținutul
Asta nu înseamnă să încerci să descrii cât mai bine conținutul paginii respective, ci să scrii cele mai relevente cuvinte cheie care să sugereze despre ce este vorba. Nu uita că nu trebuie să fie nicidecum titlul paginii respective, a articolului sau subiectul în sine.
6. Să nu conțină cuvinte de legătură și semne de punctuație
Cuvintele de legătură e bine să fie excluse dacă lungimea URL-ului e destul de mare sau dacă nu ajută la înțelegerea acestuia.
7. Să includă cratima ca și separator între cuvinte
Ai de ales atunci când salvezi URL-urile din site între liniuță, spațiu și cratimă. Deși nu există diferență pentru roboții Google, cel mai bine este să folosești cratima ca și estetică a URL-urilor pentru cititori, mai ales că CMS-urile o folosesc by default.
Tu ți-ai optmizat URL-urile pentru site-ul tău?
One thought on “7 reguli de formatare a URL-urilor”