Pe măsură ce strategiile de marketing evoluează și devin din ce în ce mai complexe, content marketing-ul și-a dovedit eficacitatea în 2014 și cu siguranță impactul va crește semnificativ în 2015. De aceea specialiștii alocă din ce în ce mai multe resurse în această componentă de marketing.
Pentru a te convinge de importanța acestuia, iată cifrele statistice pentru 2014: 93% dintre marketeri au folosit content marketing-ul ca și strategie de promovare și 58% dintre aceștia intenționează să crească bugetul alocat acestei componente, 67% dintre site-urile B2B cu blog actualizat regulat au generat mai multe lead-uri.
Obiectivele principale pentru strategia de content marketing sunt: creșterea notorietății brand-ului, generarea de lead-uri, creșterea engagement-ului utilizatorului, creșterea vânzărilor, fidelizarea consumatorilor. Și nu uita că cea mai importantă rețea socială pentru B2B content marketing este LinkedIn, așa că nu mai întârzia și fii prezent aici!
Acum că te-am convins cât de important este conținutul calitativ de promovare, iată tendințele pentru 2015:
1. Business-urile cu strategie de content marketing vor crește în rezultatele motoarelor de căutare. Asta din simplul motiv că site-ul acestora are conținut nou și actualizat permanent și totodată vor apărea în timp link-uri către acesta care vor fi apreciate de către Google. Conținutul substanțial și de calitate care atrage aprecieri din partea cititorilor este un factor important în evaluarea de către Google și implicit în creșterea SERP.
2. Conținutul de promovare a serviciilor sau produselor, așa-numitele advertoriale, vor face mai mult rău decât bine. Altfel spus, se va crea o aversiune a consumatorilor față de brand. A vorbi despre caracteristicele produselor e una, dar a face reclamă în mod agresiv este total greșit. Mai curând concentrează-te să dai răspunsuri și soluții pentru clienți și să aduci informație actualizată despre produse.
3. Strategia de content marketing nu se referă doar la procesul de compunere a
conținutului. Acesta este doar primul pas dintr-un lung proces de promovare. Nu e
suficient doar să-l scrii, trebuie să fie optimizat d.p.d.v. SEO și adaptat pentru
device-uri mobile. După care e nevoie să-l faci cunoscut către audiența țintă.
4. Content Marketingul și Social Media se vor dezvolta împreună. Și asta pentru
că rețelele sociale sunt instrumentul cel mai puternic în amplificarea
conținutului. Specialiștii se vor implica mai mult în promovarea organică sau
plătită a conținutului pe rețelele sociale, pe măsură ce numărul utilizatorilor
a crescut și impactul de asemenea.
5. Conținutul de marketing localizat geografic va crește în importanță. În
special pentru business-uri precum restaurante, agenții de real estate, săli
de aerobic sau de cosmetică, conținutul adaptat zonei respective este esențial.
Acesta ajunge la cititorii cei mai potriviți și de aceea este apreciat de către
Google.
6. Conținut personalizat. Cititorii și consumatorii te vor inspira să scrii un
conținut care va răspunde întrebările acestora. Asta va duce la fidelizarea
acestora și totodată la creșterea încrederii în brand.
7. Bugetul alocat content marketing-ului va continua să crească în 2015. Asta
înseamnă investiția de mai mulți bani în oameni specializați în blogging, studii
de caz și video-uri.
Nu ignora aceste tendințe de content marketing pentru a fi eficient în 2015!