Vedem cum majoritatea brandurilor au adoptat cu rapiditate promovarea și creșterea notorietății cu ajutorul social media. Când ne uităm pe conturile noastre personale observăm din ce în ce mai multe postări ale paginilor pe care le urmărim sau posturi plătite. Și cum acestea sunt menite să atragă și să convertească, iar apariția lor este rapidă și limitată, companiile sunt nevoite să găsească metode noi de promovare a posturilor.
Social media este o metodă ideală de a spune povestea brandului și de conectare cu fanii, de aceea important pentru companii este să compună postări atractive pentru mai mult angajament. Acestea vor maximiza interacțiunea cu fanii prin click-uri, like-uri si share-uri.
Iată câteva trucuri care pot ajuta promovarea posturilor în Social media:
1. Postări diferite în funcție de canalul de distribuție
Fiecare canal de social media are postări specifice care generează interacțiune și un mod unic de prezentare a conținutului. Drept urmare este cel mai bine să generezi posturi pe care fanii le vor aprecia în mod specific platformei.
De exemplu la facebook funcționează mai bine postările distractive ce pot fi distribuite imediat. Astfel că postările trebuie să aibă un titlu atractiv și conținutul să fie empatic cu audiența.
Pe de altă parte, LinkedIn are o audiență exclusiv profesională și de aceea conținutul trebuie să aducă neapărat valoare adăugată pe latura profesională.
Twitter are postări spirituale, scurte, în trend. Conținutul care prinde și este share-uit va fi interesant și inspirațional.
Instagram, Pinterest sunt platforme vizuale care conving prin poze reușite. De aceea e bine să postezi aici dacă ai conținut vizual de calitate.
2. Butoane CTA
Odată afișat un post convingător, pe facebook este bine să îndrumi cititorul ce să facă pentru a obține rezultatul dorit. Dacă vrei să rezerve un loc la o conferință sau să participe la un tur este bine să ai un buton mare “book now”; vrei să ajungă pe blog pentru a-ți citi articolele? atunci afișează clar butonul de “learn more”; și mai mult, dacă îl vrei în lista de corespondență îndrumă-l direct cu butonul de “subscribe now”
3. Roagă audiența să distribuie postarea ta
Cu alte cuvinte să facă promovare organică pentru tine. Un share este valoros pentru că înseamnă aprecierea conținutul și aduce audiență. De multe ori am auzit întrebarea: pot să postez asta la mine pe pagina? În plus am analizat paginile de succes de pe facebook și am ajuns la concluzia că nu e nimic ciudat în a încheia postarea cu sintagma “feel free to share it”.
4. Roagă persoanele menționate de tine să îți distribuie conținutul
În primul rând asigură-te că ai o postare care merită distribuită de către un influencer. Dacă ai amintit sau ai citat în postarea ta o altă persoană activă online, e o idee să o contactezi și să o rogi să distribuie. Cu cât persoana contactată este mai cunoscută și are o audiență semnificativă, cu atât mai mult cresc șansele tale de promovare.
5. Implică-ți audiența, clienții, cunoscuții, angajații
Social media nu mai este demult o responsabilitate doar a departamentului specializat de marketing. Este vorba acum de implicare și afiliere la un brand și de aceea angajații pot ajuta la distribuirea postărilor de pe pagina de brand dacă se identifică cu acestea.
De asemenea clienții și fanii pot scrie păreri despre tine pe conturile lor personale din social media și implicit ai parte de promovare organică. La fel cum pot distribui postările tale dacă li se par interesante.
Rețelele personale ale tuturor celor care văd postările tale pot deveni o sursă importantă de potențiali fani și clienți.
6. Folosește hashtag-uri specifice domeniului în care activezi
De ceva timp hashtag-urile funcționează și au devenit metodă de căutare. De aceea este bine să le găsești și să le folosești pe cele mai relevante pentru tine pentru o promovare eficientă. În acest mod se pot găsi postări specifice în funcție de locație, topic, interes.
7. Formulează titluri sub formă de întrebări
Și astfel postările devin mai intrigante, stârnesc curiozitatea și interacțiunea. Cu o întrebare poți genera conversație încurajând cititorii să răspundă la întrebare din experiența personală. Strategia este ca dialogul să fie activ și cu cât participă mai mulți cititori cu atât mai mult timp rezistă postul în panoul cu noutăți din social media. E nevoie de o întrebare inteligentă și provocatoare, generatoare de păreri diferite și dialog.
Conținutul în social media a devenit din ce în ce mai bogat și se schimbă foarte repede, de aceea este nevoie să fii prezent cu postările tale cât mai mut timp în top. Acest obiectiv face parte din strategia de promovare online a oricărui brand și e important de descoperit care sunt metodele cele mai bune care funcționează pentru fiecare în parte.
Voi cum faceți să aveți postări atractive în social media pentru mai mult timp?