Odată cu actualizările algoritmilor de evaluare Google, regulile de SEO se shimbă și ele. De aceea specialiștii de marketing online trebuie să țină cont de acestea și să-și adapteze strategia de SEO.
Cu toate acestea, sunt câteva reguli de bază general valabile, care nu țin cont de evoluția și schimbările principiilor de evaluare și care vor trebui respectate mereu.
Iată care sunt greșelile pe care e nevoie să le eviți, indiferent de ce schimbări face Google:
1. Un site lent și care se încarcă greu
Trăim un secol al vitezei, în care utilizatorii de internet sunt grăbiți și nu au răbdare. Caută informații, răspunsuri la întrebări și vor să găsească soluții extrem de rapid. Odată ajunși pe site-ul tău, aceștia vor să descopere imediat ceea ce îi interesează. Și asta înseamnă un timp de încărcare al paginii de maxim 2 secunde! Este un argument important pentru cititorii site-ului și de aceea trebuie să îi convingă să rămână aici. Pe de altă parte, viteza de încărcare a site-ului este un factor de evaluare de către Google și va influența poziția în rezultatele SERP.
Îți recomand să verifici timpul în Webmaster Tools -> Crowl Stats -> Time spent downloading a page (in milliseconds) și cu cât este mai mult sub 2 secunde (2000 milisecunde) cu atât mai bine.
2. Imagini fără tag
Cu siguranță știi deja cât de important este să ai imagini sugestive și atrăgătoare pe site pentru a crește rata de angajament a cititorilor. Cu toate astea, fără să aibă un tag, imaginile sunt invizibile pentru roboții Google.
De aceea, îți recomand să salvezi un tag alternativ (Alt Tag) pentru fiecare imagine de pe site ca să ajuți roboții să parseze imaginile și să le indexeze. Acest Alt Tag trebuie să fie o descriere cât mai sugestivă a imaginii, corelată cu textul și eventual să includă cuvinte cheie. În niciun caz nu aglomera multe keywords, ci rezumă-te la cel mai relevant cuvânt!
3. Lipsa documentării despre “long tail keywords”
Cu siguranță cunoști și aplici regula cuvintelor cheie relevante pentru conținut. Dacă în trecut funcționa aglomerarea de keywords în text pentru a fi cât mai ușor găsit de către roboți, în prezent aceasta face mai mult rău decât să ajute. Ceea ce a rămas însă valabil, este studierea cât mai bine a cuvintelor lungi de interes pentru utilizatori. Acestea sunt cel mai important de inclus în conținutul de marketing. Este mai mult probabil să atragă vizitatori țintă pe site, cu un grad de conversie mai mare, decât cuvintele simple.
Îți sugerez să folosești instrumentul Keyword Planner de la Google Adwords pentru a analiza anumite “long tail keywords”: volume de trafic, tendințe, competiție, cost, performanță.
4. Lipsa localizării din punct de vedere SEO
Dacă ai un magazin sau o afacere care servește consumatori dintr-o anumită zonă, este bine să fii prezent pe harta Google cu toate detaliile necesare: adresa exactă, orele de program, datele de contact. De cele mai multe ori oamenii caută produse și servicii cât mai aproape de casă și de aceea trebuie să apari în zona unde poți fi găsit pe Google.
Dacă ai o locație fizică, îți recomand să instalezi un plug-in de local SEO în CRM-ul pe care îl folosești, iar dacă apelezi la reclama plătită de la Adwords include extensia de locație (Manual Extensions -> Location Extension). Despre local SEO voi vorbi mai pe larg într-un articol viitor.
5. Ignorarea setării XML SiteMap
Este important să setezi o harta XML pentru site-ul tău pentru că aceasta le spune roboților ce pagini să parseze și să indexeze și relația dintre acestea. Cu cât site-ul este mai complicat, cu o structură arborescentă stufoasă, cu atât este mai utilă harta XML.
Dacă folosești WordPress-ul ca și CRM, poți activa plug-in-ul All in One SEO care are opțiunea de generare și activare: Feature Manager -> Activate XML SiteMaps. Dacă nu, poți genera manual sau automat aceasta hartă și apoi o încarci în Webmaster Tools.
6. Fără Robots.txt
Așa cum harta site-ului spune roboților Google ce pagini să indexeze, așa și comanda Robots. txt transmite acestora paginile pe care să nu le parseze. Deși pare greu să faci așa ceva, nu este deloc. Este o sintaxă simplă în care introduci URL-rile pe care nu dorești să le indexeze roboții:
User-agent: *
Disallow: [the URL path you want to block]
Tu ce alte greșeli de SEO general valabile cunoști?