Înainte de a aplica strategiile detaliate din acest articol, îți recomand să înțelegi ce este Content Marketing-ul. Acesta se referă la crearea și distribuirea de conținut valoros și gratuit pentru a atrage cititori și mai apoi pentru a-i converti în clienți sau consumatori. Altfel spus, scopul final al acestuia este integrat în strategia de marketing și funcționează ca un instrument de promovare.
Care sunt tipurile de marketing content care pot ajuta un expert sau un business să se promoveze?
Cele mai comune și eficiente sunt: blogging, tutorialele video, newsletter-urile trimise pe email, rapoarte periodice utile celor din lista de corespondență.
Cu siguranță știi ca cel mai mult contează conținutul (eng. “Content is king”), dincolo de celelalte reguli de SEO și este cel mai important criteriu în evaluarea unui site de către cititori și roboții motoarelor de căutare. Dar este important ca acest conținut să te promoveze ca și expert în domeniu sau business-ul pe care îl reprezintă! În acest sens, iată condițiile pe care trebuie să le împlinească:
- să rezolve o problemă sau să fie foarte antrenant și interesant pentru cititor (de preferat ambele). Am citit de curând pe Pinterest o lista de reguli pentru un blogging eficient, dintre care voi cita pe cea mai relevantă și ușor de reținut. O redau în engleză pentru ca doar așa are sens jocul de cuvinte: Create content that is RITE- Relevant, Interesting, Timely and Entertaining.
- să fie de încredere pentru consumatori. Audiența dorește să aibă în conținutul tău un ajutor pe care se poate baza mereu. Vor ca tu să le împărtășești din experiențele tale și să îi susții prin puterea exemplului.
- dacă e menit să promoveze un business, acesta trebuie să folosească tehnici eficiente de convingere a cititorilor cât de mult au nevoie de produsul sau serviciul pe care-l promovezi. Folosește conținutul pentru a construi o relație de încredere cu audiența. Clienții vor avea nevoie mai întâi să cunoască, să placă și să aibă încredere în ceea ce oferi și doar apoi să cumpere. Ca și tehnică își recomand să povestești ce au făcut alții cu produsul sau serviciul oferit de tine, ca într-o poveste amuzantă.
Bun, după ce ai creat un conținut care îndeplinește aceste criterii, să vedem ce strategii poți aplica pentru ca acesta să își atingă scopul de promovare:
1. Documentează-te în domeniul tău și intuiește ce vrea audiența. Fii activ și bine informat despre toate schimbările.
Cum faci asta:
- folosește instrumente de documentare; eu am instalat Feed Burner și astfel sunt la curent cu articolele de pe site-urile pe care le urmăresc, am ales să urmăresc board-uri pe Pinterest, am dat Follow pe Facebook pentru paginile de interes.
- participă la discuții pe forumuri, în grupurile de specialitate pe rețelele de socializare
- fă din timpul petrecut pentru documentare o activitate zilnică
2. Scrie un conținut autentic. Este important să nu copiezi de pe alte site-uri. Chiar dacă abordezi aceeași temă, adu o contribuție proprie, folosește un stil personal și adu informații diferite.
- caută ce s-a scris despre acel subiect și analizează articolele
- scrie articolul tău într-un mod unic și util
- identifică resurse online și offline proprii de unde să te documentezi
- dezvoltă un site deosebit care să scoată în evidență valoarea unică a conținutului
3. Atrage atenția. Crește-ți expunerea în domeniu prin diferite metode de promovare online.
- dezvoltă relații cu ceilalți creatori de conținut din domeniul tău
- devino cunoscut pe diferite rețele de socializare
- testează în mod permanent diferite abordări de promovare
4. Crește audiența vizată. De îndată ce ai un număr minim de cititori sau consumatori fideli, aceștia vor face cunoscut conținutul tău. Această promovare este valoroasă pentru că nu implică direct efortul tău.
- monitorizează distribuirile conținutului tău în domeniul online
- contactează audiența și întreabă despre ce își doresc să vadă pe site
5. Fii o autoritate în domeniu:
- crește-ți influența în domeniu participând la seminarii, conferințe, interviuri, prezentări
- creează o listă specială de contacte pentru a trimite tutoriale educaționale celor interesați
- scrie conținut de calitate pe baza feedback-urilor de la cititori
În concluzie…scrie bine, influențează, ajută, implică-te și cu siguranță conținutul tău va face marketing pentru tine!
One thought on “5 strategii esențiale pentru Content Marketing de succes”