Cred că nu mai este un secret pentru niciun deținător de website că este nevoie de SEO pentru a-și crește afacerea. Optimizarea eficientă pentru motoarele de căutare duce la afișarea în primele poziții în rezultatele din căutări și implicit crește numărul de potențiali clienți. Dar competiția este mare și de acea e nevoie de strategii de marketing cât mai eficiente. Despre metodele de SEO am mai discutat, dar nu uita că în ultimul timp a crescut importanța rețelelor sociale în obținerea unui rank mai bun în rezultatele motoarelor de căutare. Și asta fără a-ți ruina bugetul în atingerea acestui obiectiv.
Prezența business-ului tău în social media nu duce la creșterea rank-ului în mod direct (cei de la Google au tot declarat ca algoritmul lor nu se bazeaza pe acest criteriu), dar ajută cu siguranță în mod indirect.
Iată motivele pentru care trebuie să fii activ și să ai o strategie de promovare în social media:
1. Rezultate personalizate ale postărilor din rețeaua Google+
Google+ este rețeaua de socializare a companiei Google și este integrată cu toate produsele acesteia deci…toată activitatea ta în această rețea este monitorizată și evaluată de Google. Drept urmare toate postările din Google+ apar în rezultatele Google și de aceea este necesară prezența ta ca și business aici.
În Romania acestă rețea de socializare nu s-a dezvoltat foarte mult, dar asta nu înseamnă că nu poți profita de influența pozitivă pe care îl are un profil Google+ de business în evaluarea Google.
2. Share-urile din social media înseamnă mai multă expunere, trafic și deci ranking mai bun
Numărul mare de like-uri din rețelele sociale nu este criteriu de evaluare Google, dar numărul mai mare de vizitatori care ajung pe site cu siguranță este. Popularitatea site-ului este evaluată în motoarele de căutare și de aceea o postare cu multe like-uri și share-uri în mod indirect ajută la creșterea rankului. Unde mai pui că o postare de-a ta poate ajunge prin distribuiri repetate să fie preluată de către un influencer…sau altfel spus de către un site cu autoritate (domain authority). Acesta din urmă este de asemenea un criteriu de evaluare al motoarelor de căutare.
3. Semnale sociale
Activitatea în rețelele sociale, numărul de like-uri, share-uri, comentarii fac parte din strategia de promovare online a oricărui business din ziua de azi. Asta pentru că o activitate constantă și eficientă aici duc la creșterea popularității business-ului.
4. Expunerea în media
Cum prezența în social media este obligatorie pentru orice business, companiile de media sunt și ele prezente pe rețelele sociale. Și iată cum o postare de pe facebook de exemplu care ajunge virală poate stârni interesul unui jurnalist cunoscut, al unei publicații cu autoritate. Acest interes se transformă într-un backlink valoros în evaluarea de către Google a business-ului.
Sper că te-am convins cât de important este ca prezența ta în social media să facă parte din strategia de SEO!