Pentru că este început de an și momentul să îți faci o strategie a prezenței online, e bine să ții cont de tendințele de optimizare pentru motoarele de căutare care vor face diferența. Am mai spus că activitatea de SEO nu este punctuală și nu se face doar când setezi parametrii pentru crearea site-ului, ci este o activitate continuă care presupune documentare și adaptabilitate. Este adevărat că multe dintre setările mai tehnice de SEO nu se vor modifica, dar cele care țin de creație trebuie permanent adaptate la evoluția online a domeniului și la schimbările impuse de concurență și căutările clienților.
Așa că ține cont de următoarele tendințe pentru o strategie de SEO eficientă în 2017:
1. Experiența utilizatorului și conținutul site-ului vor deveni un factor important de SEO
De câțiva ani încoace, Google include în algoritmul său evaluarea experienței vizitatorului pe site pe device-urile mobile și viteza de navigare. De aceea este important pentru brandul tău să aibă un website sau/și aplicație concepute în primul rând pentru mobile (mai ales că majoritatea oamenilor accesează acum internetul de pe smartphone sau tabletă și nu de pe desktop); site-ul inclusiv pozele trebuie să se încarce rapid și să consume puține resurse; conținutul să fie rapid de înțeles și ușor de navigat; textul să includă paragrafe scurte pentru a fi ușor de scanat vizual; conținutul să fie formatat cu text bold, cu spații și aliniat la stânga.
Atât experiența cât și conținutul trebuie să satisfacă exigențele vizitatorilor pe site pentru ca aceștia să stea cât mai mult și să se transforme în clienți.
2. Optimizează textul cu gândul la intențiile utilizatorilor, nu doar include cât mai multe cuvinte cheie
Este adevărat că e bine să ai cuvinte cheie potrivite pentru a apărea în rezultatele motoarelor de căutare, dar nu trebuie incluse în mod repetat. Nu volumul acestora contează, ci relevanța pentru cititori și conținut. Altfel spus, Google știe în prezent să facă diferența între calitatea și cantitatea cuvintelor cheie, iar aglomerarea acestora nu mai e demult o metodă eficientă de SEO.
Aici intervine integrarea strategiei de SEO în strategia de promovare online. Ea trebuie să pornească de la înțelegerea audienței țintă, de la nevoile utilizatorilor și să se adapteze pe măsură ce acestea din urmă se schimbă. Este important ca analiza datelor din campanii și acțiunile de promovare online să se integreze în măsurile de SEO.
3. Căutarea localizată va luat avânt în această perioadă
Ba chiar este esențială pentru afacerile mici și mijlocii care se bazează pe clienții din zonă și pe fidelizarea acestora ca și volum de pornire. Aceștia sunt cei care reprezintă traficul potrivit pentru site și care se transformă cel mai probabil în clienți. Aceasta are legătură directă cu faptul că acum cele mai multe căutări sunt realizate de pe mobil și implicit rezultatele relevante sunt afacerile localizate.
Obiectivul important în strategia de SEO localizat este canalizarea eforturilor pentru o anumită categorie de clientelă țintă dintr-o anumită zona geografică și dominarea pieței din zona respectivă.
Pentru asta e nevoie să urmezi următorii pași:
- Setează un cont de Google My Business
- Adaptează landing page-urile cu cuvinte cheie localizate
- Include numele, adresa, datele de contact pe site
- Afișează adresa exactă așa cum apare ea pe harta google
- Scrie conținut relevant pentru locuitorii din zona respectivă
- Participă la evenimente și târguri locale din zona unde îți dezvolți afacerea
- Concentrează-te pe activitatea de link building localizată care vor face ca promovarea ta să se dezvolte în zonă și vor ajuta și roboții google să înțeleagă afacerea ta în contextul geografic
- Încurajează creșterea numărului de păreri verificate despre afacerea ta. În acest mod motorul de căutare va înțelege relevanța și calitatea serviciilor și produselor pe care le oferi.
4. Trecerea de la http la https
Cu alte cuvinte obținerea unui certificat de securitate SSL (Secure Sockets Layer) deoarece Google avantajează site-urile care au acest protocol de securitate. Certificatele SSL sunt protocoale criptografice care au rolul de a securiza schimbul de informații pe internet (informații despre carduri bancare, parole și în general orice informație care se dorește a rămâne privată inclusiv corespondența). De asemenea nu uita să comunici către google trecerea de la HTTP la HTTPS. Google încurajează această trecere prin actualizarea Google Webmaster Tools pentru o gestionare mai bună a siteurilor cu https.
Tu ce mai aștepți? Aplică noile tendințe SEO pentru un rezultat mai bun în afișările motoarelor de căutare!