Ca de fiecare dată la sfârșit de an, se fac previziuni pentru anul nou ce va urma. Specialiștii din domeniu încearcă să analizeze cât mai corect tendințele și să argumenteze previziunile. Iată cam care ar fi tendințele pentru 2016 de care trebuie să ții cont în strategia ta de marketing digital:
Conținutul vizual va avea o creștere și mai mare anul viitor, chiar peste acest an, de aceea te sfătuiesc să te gândești la Pinterest și SnapChat. Dincolo de rețetele de mâncare, de proiectele DIY sau de ținutele la modă, Pinterest promovează pasiunile oamenilor și îi unește datorită acestora. Asta înseamnă un loc perfect de promovare vizuală pentru specialiștii de marketing. Pe de altă parte, SnapChat a luat un avânt serios în 2015 și își va continua creșterea anul viitor. Cum conținutul vizual este în continuă creștere, această aplicație pentru device-urile mobile care îți permite să trimiți imagini și video-uri va atrage atenția unui număr din ce în ce mai are de utilizatori. Dacă ești măcar curios cum funcționează această aplicație și cum poți seta un cont, găsești câteva guideline-uri în acest articol interesant: http://www.socialmediaexaminer.com/snapchat-for-business-a-guide-for-marketers .
Ad-urile video vor domina piața. Evoluția ascendentă a acestora a început în 2015 și va continua cu siguranță în 2016 deoarece angajamentul utilizatorilor este mai mare și la un preț mult mai mic pe YouTube și de asemenea strategiile pe Google Display sunt mai eficiente.
Căutările pe mobile le-au depășit pe cele de pe desktop, de aceea vom asista la o evoluție a aplicațiilor mobile de căutare. Competiția se va muta aici, lupta devenind acerbă pentru rezultatele căutărilor și pentru a promova brandul.
Layout-ul și funcționalitățile site-ului pe mobile vor deveni esențiale. Obiectivul final al acestora îl reprezintă angajamentul vizitatorului odată ajuns pe site și revenirea acestuia. De aceea un site va trebui să se remarce în căutările pe mobile pentru a reuși să atragă.
Mobile SEO, semnificativă pentru un site în 2016. Nu mai este de conceput un site care nu poate fi accesat de pe device-uri mobile. Verifică imediat dacă site-ul tău este mobile friendly (https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/), dacă toate funcționalitățile sunt accesibile și intuitive.
Promovează-ți brandul și serviciile/produsele local. Din moment ce din august 2015 Google nu mai afișează decât 3 în loc de 7 rezultate în funcție de locație, devine mult mai important să apari în această listă în anul următor. De aceea te încurajez să incluzi în extensia Google de locație adresa exactă a afacerii tale, numărul de telefon, website-ul și orele de program.
Semnalele din social media devin semnificative. Tweet-urile apar acum în rezultatele de la Google și de asemenea acest motor de căutare indexează postările din facebook. Altfel spus, conținutul tău din social media este acum vizibil în rezultate și implicit o oportunitate de promovare.
Tu ce crezi că se va întâmpla în anul ce va urma? Care va fi evoluția marketingului online?