Inițial a fost doar o platformă de socializare între prieteni și cunoscuți, după care s-a dezvoltat și ca o rețea de comunicare între companii și fanii acestora. Numărul de utilizatori a crescut foarte rapid și totodată interesul firmelor de a avea expunere în rândul acestora.
La sfârșitului anului 2013 mai mult de 25 de milioane de afaceri mici aveau pagină pe Facebook! Asta pentru că de-a lungul timpului s-au convins cât de importantă este prezența în social media și cât de mult îi poate ajuta Facebook.
Dacă ești convins de puterea rețelelor sociale și vrei să te promovezi pe Facebook, citește sfaturile mele înainte să te apuci de treabă:
- fă diferența intre profil și pagină: dacă vrei să ai un cont personal și să socializezi cu prietenii și cunoscuții, atunci creează-ți un profil; în cazul în care promovezi o afacere sau o expertiza într-un domeniu trebuie să setezi o pagină
- documentează-te asupra publicului tău care petrece timp pe Facebook: ce tipare de oameni, ce preocupări au, ce apreciază când citesc articole pe internet
- folosește o poză pentru ”cover” care să atragă, să intrige, să fie reprezentativă; impactul vizual este convingător și de aceea recomand o imagine sugestivă
- postările să fie simple și nu foarte lungi; orice cititor care parcurge lista de știri trebuie să înțeleagă rapid despre ce este vorba ca să decidă dacă este interesat și să citească mai atent
- fii prezent și implică-te în relația cu fanii: răspunde la întrebări, ține cont de sugestiile acestora, întreabă ce dileme au pentru a-i putea ajuta cu răspunsuri și soluții
- postează poze ”behind the scene”: cum te documentezi, ce faci ca să obții rezultate, cum ajungi la o anumită locație pentru a lucra la proiectul tău, cum te implici în comunitatea în care te dezvolți
- înțelege algoritmul de afișare a postărilor în News Feed: Facebook reține ultimele 50 de pagini cu care interacționează userii și va include doar știrile acestora; este ideal să te găsești printre ultimii 50 ca să fii sigur ca postările tale vor fi afișate
- creează un conținut de calitate și interactiv de 3-4 ori pe săptămâna (astfel ții cont de algoritmul de afișare FB)
- folosește Facebook Insights : un instrument de analiză a paginii de FB care ajută pe administratorul acesteia să cunoască audiența țintă și să posteze un conținut adecvat
Algoritmul FB din spatele afișărilor organice este în continuă schimbare, dar un lucru e sigur: conținutul de calitate și optimizarea acestuia vor fi mereu importante!