Să zicem că ești un expert și consultant într-un domeniu și dorești să te afirmi. Scrii articole în domeniul tău, ești la curent cu toate noutățile și ai ajuns la etapa de networking. Unde este bine să fii prezent?
Este important să fii prezent pe rețelele sociale precum facebook, twitter sau pinterest, depinde unde este audiența. Dar aceste rețele ajută la creșterea numărului de fani și de followeri, mai puțin la interacțiunea cu specialiști din domeniul tău. În acest sens îți recomand să îți setezi un cont pe LinkedIn și să devii cunoscut în grupurile dedicate de aici. Începe prin a participa la conversații, prin a scrie articole și păreri.
Cu mai mult de 300 de milioane de utilizatori din peste 200 de țări, dintre care mai mult de 35% își verifică zilnic contul, LinkedIn crește credibilitatea și autoritatea experților și vizibilitatea companiilor. Nu e nicidecum doar o platformă de joburi sau o rețea de socializare precum facebook sau twitter, ci este o platformă de publicare și promovare conținut. Aici nu ești important tu ca persoană, ci doar ca și expert, membru în grupuri și în comunitate.
Cum să faci din LinkedIn un instrument de Content Marketing?
Este un proces tehnic foarte simplu. După ce ai creat un cont profesional care să te recomande, începi să publici. Mergi pe pagina de Home și deschide ultimul tab din dreapta “Publish a post”.
Aici poți salva o postare, după ce scrii exact ca pe alte platforme de blogging (e.g. WordPress). Poți insera chiar și o poza relevantă pentru conținut. După finalizare, apeși butonul de Publish și postul va apărea pe profilul tău și pe pagina de Home a conexiunilor tale. De asemenea este important să îl share-uiești în grupurile de specialitate din care faci parte. Astfel ai ocazia să te remarci și să interacționezi cu oameni care împărtășesc același interes. Devino membru activ în grupurile tale, nu doar publica articole; împărtășește idei, anunță noutăți din domeniu, participă la discuții.
Din câte am observat, funcționează bine metoda republicării posturilor de pe blogul personal pe această platformă, sau invers scrii întâi aici și dacă postul are succes îl poți publica cu încredere pe blog. Poți fi surprins de numărul membrilor LinkedIn care vor interacționa cu tine și vor deveni followeri.
A scrie Content Marketing pe LinkedIn nu înseamnă doar publicarea de posturi. De aceea îți recomand să ții cont de următoarele sfaturi:
1. Identifică și cunoaște audiența
Este evident că vei scrie articole din domeniul în care ești expert. Doar că înainte să publici într-un anumit grup, vezi exact ce caută membrii acestuia. Pot fi grupuri de începători sau de avansați, mai tehnice sau mai creative, unele doar cu întrebări și răspunsuri. E bine să adaptezi limbajul și cunoștințele în formatul cerut de grupul în care publici.
2. Scrie relevant, nu doar pentru a avea postări în grup
Lumea în general este acolo unde există conținut bun. De aceea nu e important doar să scrii, ci să fie util și remarcabil. Doar așa vei atrage implicare din partea celorlalți membri, vei angaja discuții și vei primi comentarii. Interesul celor din grup este relevant pentru succesul unei postări.
3. Include poze, video-uri, slide share-uri, orice formă de media care poate atrage mai bine
Cu atât mai mult cu cât ești un expert într-un domeniu cu impact vizual mare fashion (e.g. design, fotografia, gastronomia). Video-urile pot să capteze foarte mult atenția și au crescut exponențial în impactul pe care îl au în promovarea online.
4. Scrie într-un mod specific și personal
În fiecare domeniu există bloggeri și experți care contribuie cu diverse postări. De aceea este important să citești și să cunoști ce scriu ceilalți din domeniul tău, pentru ca mai apoi să creezi un conținut original ca informație și stil. Nimic nu e mai plictisitor decât să citești despre aceeași temă cu același ton. Adu impresii personale, nu te sfii să povestești despre experiențele tale profesionale, testează umorul cititorilor, compune ceva diferit.
Investește timp în LinkedIn! Crește credibilitatea și autoritatea brandului personal!
Tu ești activ aici? Din câte grupuri faci parte?
One thought on “LinkedIn – rețeaua socială perfectă pentru Content Marketing”