Știați că statisticile de la sfârșitul anului 2013 au demonstrat că social media a adus companiilor mai mulți clienți decât campaniile de e-mail marketing și PPC (price per click- în traducere click-uri plătite)? Asta înseamnă că majoritatea brandurilor au înțeles importanța promovării prin social media și au investit în acest canal de marketing.
În timp bloggerii și-au dezvoltat cunoștințele de utilizare a numeroaselor rețele de socializare, iar companiile au apelat la specialiști în acest domeniu. Au înțeles că o prezență activă crește autoritatea brandului sau a imaginii personale: mai mulți fani și oameni care te urmăresc aduc mai multe linkuri către site, iar mai multe linkuri duc la creșterea SERP (search engine result page – în traducere pagina rezultată în motoarele de căutare).
Nu uita că linkurile sunt principalul factor pe care îl folosește Google în ranking. Algoritmul motoarelor de căutare nu include metricii sociali pentru că aceștia pot fi ușor de manipulat.
Chiar și așa este important să te concentrezi pe metricii sociali (de ex. +1s, retweets, likes, pins) pentru că implică recunoaștere! Creșterea expunerii în mediul online va avea rezultate pe termen lung.
Sunt foarte multe rețele de socializare, dar important este să le alegi pe cele care se potrivesc cel mai bine brandului tău și planului de marketing online. Primele 5 din listă, conform statisticii de pe ebizmba.com au cei mai mulți utilizatori și aduc cele mai bune rezultate: FaceBook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, GooglePlus+.
Documentează-te despre cum te poate ajuta fiecare dintre aceste rețele de socializare și apoi decide-te unde și cum să te promovezi. Nu trebuie să activezi pe foarte multe pentru ca acest tip de promovare online nu se rezumă la a avea cont și atât! Înseamnă timp și devotament pentru a crea o audiență care te urmărește în timp. Presupune disponibilitate de a lua parte la discuții, de a răspunde la întrebări, nu doar de a posta!
Iată câteva reguli de optimizare a profilului personal sau paginilor de companie pe rețelele sociale:
- ai nevoie de optimizare SEO și în conținutul acestora, de aceea completează secțiunile ”About”, ”Information” cu pasaje descriptive; întotdeauna alege o opțiune în ”Category field” pentru FB, G+, Pinterest
- învață tipul de conținut care se potrivește pentru fiecare rețea de socializare în parte
- fiecare blog sau business are o poveste în spate; povestește-o într-un mod în care să atragă cititorii și potențialii consumatori
- adu mereu conținut nou și interesant; acesta duce la conversație și la relații în mediul online
- social media înseamnă networking; petrece timp ca să construiești legături exact ca în viața
- calitatea este mai importantă decât cantitatea; nu fi peste tot în social media, ci doar acolo unde audiența ta petrece timp
- creează un grup de cititori devotați care să te urmărească; aceștia vor fi la început cei care voi spune și altora despre tine
- fii sincer, apropiat, autentic și pune-te mereu în locul cititorilor; publicul te va urmări cu interes și simpatie
- fii folositor și indispensabil; întreabă-i pe cititori despre problemele lor și încearcă să le gasești soluții
- ai grijă să scrii mereu corect; nimeni nu va citi ce postezi în social media dacă ai greșeli de ortografie sau de exprimare
- adu conținut proaspăt, dar nu te aștepta la rezultate imediate
- fă conținutul tău vizual, memorabil și ușor de înțeles în funcție de rețea; unele sunt orientate vizual către poze, info-grafice precum Pinterest, altele preponderent spre Business-LinkedIn, iar FB-ul are cea mai mare componentă de socializare cu mesaje și poze ”din culise”
- fă un program de postări; publicul nu trebuie să te uite, de asemenea unele rețele de socializare țin cont de frecvența postărilor atunci când servesc conținutul tău cititorilor
- dacă ești blogger este necesar să îți dezvolți un profil pe G+; în timp acesta va ajuta să apară numele tău sub articolele scrise de tine în rezultatele motoarelor de căutare
- include link către blog sau site; asigură-te că ai numele tău sau al site-ului pe toate rețelele de socializare unde activezi
- folosește aceeași descriere și aceleași cuvinte cheie peste tot în social media; trebuie să ai consistență în promovarea ta în fața fanilor
- 80% din conținutul tău trebuie să fie de informare și implicare a publicului tău; doar 20% din postări trebuie să aibă ca scop promovarea ta ca brand sau vânzarea produselor și serviciilor
- cunoaște-ți publicul țintă și localizează geografic postările tale online
Nu în ultimul rând urmărește rezultatele eforturilor tale de promovare în social media! Acestea se pot măsura în numărul de testimoniale de la clienți, numărul de fani și abonați, creșterea vânzărilor. Fă ajustări și optimizări acolo unde e nevoie!
Te-am introdus în domeniul social media, acum ține doar de tine să te decizi ce rețele sociale alegi pentru a te promova! Eu am ales Facebook, G+ și Pinterest despre care îți voi povesti mai multe în articolele mele.
Fii creativ și folosește puterea social media!
whoah this blog is excellent i really like studying your posts.
Keep up the great work! You recognize, many people are searching round for this info, you could help them greatly.
Hey! Thanxs for the feedback. I’ll do my best to have valuable and interesting articles.