O etapă importantă în crearea de conținut pe blog sau website este includerea de “call to action” (CTA).
Dar ce reprezintă CTA-ul?
CTA-ul este o imagine sau un mesaj text care invită cititorul să facă o anumită acțiune ca urmare a paginii parcurse. Aceasta poate fi descărcarea de ebook, înscrierea în lista de contacte sau la un webinar, obținerea unui cupon, participarea la un eveniment, ș.a.m.d. Poți include CTA pe blog sau site, în email sau în ebook.
Iată caracteristicele esențiale pentru o CTA eficientă, care să convingă cititorul să acționeze:
1. Design atractiv. Dacă vrei ca un cititor să acționeze, în primul rănd trebuie să observe CTA-ul. Trebuie să se remarce prin culoare, formă, mărime și poziție.
Butoanele de CTA s-au dovedit în timp a fi de două ori mai eficiente, având CTR evident mai mare decât îndemnul- text. Culoarea e de preferat să fie aprinsă și să contrasteze cu fundalul paginii. Mărimea mesajului trebuie să se remarce; nici prea mare ca să deranjeze dar nici prea mică și să fie ingnorată. Forma butonul nu e obligatoriu să fie circulară, rectangulară sau alte forme geometrice comune, din contră e de preferat să se deosebească prin creativitate.
Poziția de cele mai multe ori este la începutul sau la sfârșitul paginii. S-a dovedit că cea mai eficientă este poziția de început, în partea vizibilă a paginii înainte ca cititorul să fie nevoit să deruleze în jos. De multe ori dacă mesajul este convingător impreună cu site-ul, cititorul poate acționa chiar fără să scroleze.
2. Text clar și direct. Cititorul trebuie să știe exact ce se va întampla după ce acționează CTA-ul. Acesta dorește să obțină exact ceea ce caută în schimbul click-ului său. Folosește mesaj puternic ca de exemplu:
- valoarea acțiunii: Îmbunătățesâște …, Optimizează…, Beneficiază…
- senzația de urgență: Oferta se termină azi, Doar 20 bucăți rămase
- pragmatismul: 20 de zile trial gratuit, 1 minut pentru înscriere, Descarcă acum
CTA-ul trebuie să răspundă exact și rapid la întrebările ce, de ce, cînd!
3. Pagină dedicată acțiunii. Eficiența este mai mare dacă cititorul care apasă butonul de CTA ajunge pe o pagină dedicată acțiunii. Cu atât mai mult cu cât mesajul se referă la o anumită etapă a procesului de achiziție.
4. Repetiția CTA. Există mai multe șanse ca cititorului să apese dacă mesajul este repetat strategic. În niciun caz nu repeta agresiv același CTA, mai ales dacă pagina are un conținut minim.
5. Iconițe sugestive și intuitive. Dacă incluzi elemente vizuale în textul sau butonul de CTA vei crește considerabil eficiența încurajând cititorul să acționeze.
Aplică aceste reguli, fii creativ și cu siguranță CTA va aduce mai multe rezultate!